• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Bykonseptet

Baktus_79

Eier
Forumleder
Heisann

Vi har kommet et stykke på veien hva gjelder bykonseptet. Allerede har vi implementert flere byfunksjoner som:
  • Bykonto
  • Legge til medeiere
  • Liste over byer
  • Teleport til byer
  • Spillere kan definere sin egen byspawn
  • Spillere kan definere shop warp
  • Spillere kan donere penger til hvilken som helst by
  • Byer og byshop blir markert på Dynmap (serverkart http://kart.vestlandetmc.no)
Til tross for et begynnende godt utvalg av forskjellige byfunksjoner føler jeg vi har fremdeles en vei å gå før vi kan si oss 100% fornøyde. Jeg føler også at jeg sitter her med ikke fullt så mange ideer til bykonseptet, men noe jeg sitter å tenker på er:
  • Flere byranker (feks innbygger og sheriff)
  • Utleie av plotter (automatisk innbygger ved leie, leie/skatt betales til bykonto)
  • Baltop for byer
  • Chat for byer
Hva mer hadde vært spennende å hatt som byeier? Hva mer kan jeg legge til?

Sist redigert:

firstkill0100

Moderator
Forumleder
Hmm, blir vel litt OP om alle som bor i en by skal få mulighet til shop signs:unsure: Eller tenkte du på at byranker skulle få det?
Men hva med å kunne leie ut "shop claims" for en fast pris per uke og de pengene man får av å leie ut shopclaims går rett til by kontoen

Og hadde vært kjekt å kunne få kjøpt warps til byene. Ettersom størrelsen vokser er det noe vanskelig for folk å finne fram i starten men at man kunne warpe til en plass nærmere der huset er i byen. Og ha en maks antall også kanskje?

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hva tenker dere om et bank system for byer, der byer kan låne ut sine egne penger til spillere mot renter? Lite gjennomtenkt riktig enda, men hva om byene laget en bank der de feks setter opp skilter med
Kode:
[bybank]
15 --> Prosent
20000 --> Maks lånebeløp
Eller at det skal skje via kommandoer som
/by bank lån oslo 3000
/by bank set [prosent renter] [maks lånebeløp]

Spilleren kunne da bli trukket automatisk hver dag ett beløp + renter. Dersom spilleren ikke har nok penger vil et gebyr bli lagt til det totale lånebeløpet. Hvis spilleren slutter så er det en risiko byen må ta. Tenker også det må være mulig for byeier å inndra pengene dersom han/hun ser at spilleren har penger.

Dette er en fin mulighet for byer å tjene ekstra penger med risiko. Noen tanker?