• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Custom Plugin Forslag

KyllingSuppe

Eier
Forumleder
Hei alle sammen,

Her på Vestlandet ønsker vi å høre på alle deres kreative idéer og prøve å gjøre dem til virkelighet slik at vi alle får en unik spillopplevelse. Her finnes det ingen dumme forslag og vi er åpne for alt dere har på hjertet. Enten det er morsomme minigames, plugins som påvirker gameplay (som feks heis) eller bare enkle kommandoer.

Prøv å bruke fantasien så mye dere kan og beskriv så godt som mulig. Jeg kommer til å svare på alle forslag og hvis de er veldig gode vil de kanskje ende opp på serveren.

Kommando /H
det tenker jeg at er e kommando som kan gjøre det lettere og lage en heis
det som skal skje i den kommandoen er at vis man skriver /H 4 opp så kan du ta heisen opp 4 sånne jern blocker som funker som en heis
og den kan du ta hvor mange tall du bare vil og du kan skrive /h 4 ned kan du ta fire blocker ned

KyllingSuppe

Eier
Forumleder
Tusen takk for forslaget Youniq, men tror desverre ikke at dette er noe som kommer til å skje. Grunnen til dette er at vi har både jernblokker og skilt som fungerer som heis. Hvis dette ønske er veldig ønsket kan vi kanskje heller øke grensen på avstanden mellom blokkene.

Potion-baserte ferdigheter
Det hadde vært interessant, med potion-baserte ferdigheter. Når man starter på serveren, vil man kunne velge to forskjellige. Disse vil ikke kunne endres, av spilleren selv.
Eksempel: Man må spille på serveren i fem timer, for at ferdighetene skal fornyes. En lang cooldown, vil hindre at dette blir en for stor fordel. Planen, er at spillerne vil spare ferdighetene sine, til de virkelig trenger dem. Derfor burde potion-effektene, bare vare en kort stund.

Håper dette faller i god jord, MVH Dompapen.

Speed I, 1m.

Jump boost II, 15s, mulig å toggle.

Invisibility, 20s.

Fire resistance, 25s.

Night vision, 12s.

Saturation, 10s, mulig å toggle.

haste XV, 15s.

Sist redigert:
Pets

Jeg har gjerne lyst til å ha pets i serveren :) Og hvor høyere rank vi har, hvor mer pets åpner vi opp. :) Donor ranker vil da naturligvis få de og de petsa etter hvilke donor rank dem har. :) Da får spillerne noe ekstra for å ranke opp og det er gøy med pets! :D

Hadde vært gøy med litt kosmetikk, pets, masker, trails ol. som man kan slå av og på som man vil.
For å gjøre forskjell på donorer og andre, kunne man kanskje hatt random kosmetikk som sjeldent drop i stemmekasse, for å oppnå ny rank, og for å fullføre noen quests eller challenges. Og så kan det være noen eksklusive for donorer, eller valgfrihet, eller kanskje en særegen mount eller noe.

Det kunne også vært en tanke å gi helt bestemt kosmetikk for å oppnå en rank, som en skrytegreie som man ofte har i andre typer spill. Da ville man kanskje satse mer på å stemme eller gjøre quests så man ikke har akkurat det samme som alle andre.

KyllingSuppe

Eier
Forumleder
Vi har mye av dette fra før; men desverre lite kosmetikk for de uten premium ranks. Man åpnet dette ved kommandoen /meny, men den er ikke oppdatert til 1.13 enda, så derfor funker den ikke. Men i /meny er det mange kule pets og partikler som er tilgjengelig for dem med ranks. Det er helt sikkert mulig å få tak i noe lignende for folk uten premium rank også. Skal ta en titt og se hva jeg finner.

Tusen takk for kommentarene forresten og beklager at det tok litt tid før jeg svarte.

KyllingSuppe

Eier
Forumleder
Og til deg dompapen; angående "Potion-baserte krefter". Jeg har prøvd meg på å lage mat som gir potioneffekter, som da er litt dyrere enn vanlig mat i butikken. Minner litt om det du snakker om, bare at det ikke er en ferdighet spillerne har, men ligger i maten. Kanskje jeg kan få til dette igjen. Hadde vært moro. Liker ideen om mat som gir potioneffekter :)) Morsomt tvist på ellers kjedlig mat.

Navigasjonskart
Navigasjonskartet kan fungere på samme måte som skattekartet. Spilleren vil kunne produsere sitt eget kart, med egen markør. Dette vil la spilleren, lettere finne veien hjem.
På dette mappet, bygde jeg tilfeldigvis basen min over en nedgravd skatt. Jeg fant skattekartet, og det har vist seg å være ganske praktisk. Jeg kan nå mye raskere, finne veien hjem. Slik, slipper man å hele tiden kikke på koordinatene sine, samt sammenlikne dem med destinasjonen.

Ser for meg at spilleren kan kjøpe slike kart, via kommandoer og velge hvor de skal lede. Håper dette kan bli en realitet! :D

-dompapen/Pillagers

Du kan jo lage eget kart... og sette ned banners .. de vil jo lage merke på kartet ditt nå i 1.13.
Er endel en kan bygge videre på dette
Tenkte dette ville fungere, men ser ikke slik ut. Har nå forsøkt dette, og resultatet jeg fikk, var at spillermarkøren forsvant etter en viss avstand var oppnådd. Selv om dette skjer hos meg, er det ikke nødvendigvis slik det skal være. Det er vel kjent, at 1.13.1 inneholder mange feil.
2018-10-09_18.08.23.png
Spillermarkøren skulle ligget langs kanten, loddrett under flagget.

Sist redigert:

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
Tenkte dette ville fungere, men ser ikke slik ut. Har nå forsøkt dette, og resultatet jeg fikk, var at spillermarkøren forsvant etter en viss avstand var oppnådd. Selv om dette skjer hos meg, er det ikke nødvendigvis slik det skal være. Det er vel kjent, at 1.13.1 inneholder mange feil.
Vis vedlegget 198
Spillermarkøren skulle ligget langs kanten, loddrett under flagget.
Husk at det kan være du må utvide kartet, samt sette ned banner og slå på banneren .ed kartet for å lage en marker.
Har ikkje testa det selv med kart, men har kun lest opp på wiki. Ser ut til at det er litt bugs med dette også...
Men pass iaf. på at kartet ditt er fullt utvidet..

KyllingSuppe

Eier
Forumleder
det er sann at du kan auto ta ut ores, da blir det kult :D
Hei gabrielberg, VeinMiner er en sykt tøff mod. Jeg har vært borti den før, men tror kanskje ikke dette er noe vi kommer til å legge til på serveren. Vi har McMMO som er en ganske fin erstatning til VeinMiner som passer bedre på en survivalserver. Men takk for forslaget :))