• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Fantomer, kast, eller behold?

Fantomet er en skapning, og et omfattende problem, som kommer i 1.13.
Skapningen blir et problem i flerspiller, da de angriper spillere, som ikke har fått nok søvn.
For å sovne, kreves det, at alle påloggede spillere, ligger i en seng. Noe som betyr, at en enkelt spiller, kan hindre resten av serveren, i å sovne. Hvordan dette kan forhindres, uten å fjerne Fantomene, vet jeg ikke. Fantomene, spiller jo nemlig en viktig rolle i 1.13: De slipper fantommembran, et materiale, som kan reparere vinger. Membranen, kan også brukes i brygging. Skapningen har også skapt et søvnbehov.
Jeg tror ingen av oss, ønsker å snu ryggen til Fantomet, eller dets funksjoner. Likevel, ønsker vi heller ikke, å slite med spillere, som ikke vil legge seg. Dette er en knute, som ikke er opp til meg å løse, men jeg håper uansett, vi kan ha Phantomet, på Vestlandet 1.13.
MVH dompapen/Bird10
Kom gjerne med innspill,
enten om det er deres
egne meninger, eller
forslag til eventuelle
løsninger!

KyllingSuppe

Eier
Forumleder
Er du sikker på at alle må sove samtidig for at det skal regnes som søvn, eller holder det at du bare legger deg og står opp igjen? En annen ting er at fantomet vil bare spawne om natten med mindre du har tak over hodet, eller er nedi en gruve; så det er flere måter å unngå dem på.

Hvis dette skulle bli et stort problem vil vi få fikset det via plugins, eller i verste fall fjerne fantomet fra oververdenen. Fantomet vil enda være tilgjengelig i The End slik at vi kan få tak i fantommembranene, og vi skal også klare å legge inn andre måter å få tak i det hvis vi må.

Med andre ord; dette skal vi klare å fikse :)

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
Når du legger deg, vil du se tall telle på skjermen din. Dette angir hvordan din søvn rytme er, hvor lenge du kan være oppe ( om natten ) uten at en phantom vil spawne.
Eg pleier å legge meg enten om natten eller under tordenvær for å legge opp en buffer. Etter dette, pleier eg å være oppe i 5-8 netter om gangen for å jakte på ulike mobs ( slimes, zombie villagers o.l ) ... så tar eg en sove runde igjen ( men eg pleier, om eg kan, sove under tordenvær for å dra nytte av dette )
Alt dette er uavhengig av hva andre spillere gjør...

Oj, la ikke merke til datoen, unnskyld! Ja, jeg vet jeg kan sove, men det er irriterende å måtte ta en pause fra det jeg holder på med for å bruke tid på å sove. Det tar vekk fra moroa liksom.