• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Kit mat og dyrespawner

Heisann,

Tenkte jeg måtte komme med et forslag angående dyrespawners, og /kit mat.
Kan tenke meg at noen spillere syntes det er surt, men jeg vil foreslå å fjerme kommandoen /kit mat og muligheten til å få cow og grisespawners i 1.13.

Jeg vet det er cooldown på /kit mat, men syntes fremdeles den skal fjernes helt, da jeg selv merker at jeg aldri trenger å verken lage mat selv eller kjøpe det fordi det jeg får i kit varer jo en evighet.

Grunnen til at jeg foreslår dette er at det tar vekk endel av spillet "survival". Det er ikke så vanskelig å skaffe seg mat i spillet, men litt av spillgleden med minecraft er i min mening å finne kuer, lage hvetefarms osv.

Det positive med å fjerne dette kan være det at det blir mer marked og trading i form av at man kan selge kjøtt og lær. Det er også endel av survival å kunne lage seg gård, farms osv.
Det negative er vel at noen spillere vil syntes det er litt ork å skaffe seg mat, da kit er veldig lettvint.

Eks, mange er kanskje ikke intereset i å skaffe seg mat på survival-vis, men heller å bygge ol. Da kan det bli etterspørsel for mat, ettersom penger er lett å tjene med jobs ol, og disse kan da kjøpe mat (+lær), og vil igjenn styrke økonomien på serveren, og kansje skape litt mer liv.

Noen som har noen tanker om dette?

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
Veldig bra forslag. Støtter dette.
En grei ting kan være et engangs kit, der en får f.eks 16 torches og 16 steiker. En gang, og det var det. Kan også legges inn en lås, må brukes/hentes ut før level 2 f.eks
Då kan en som starter ha mulighet til å overleve de første nettene mens de leter etter et sted å bo, o.l

Enig! generelt så syns eg at en gjerne kan øke "vanskelighetsgraden" serveren generelt.
Og dette er en av mange små ting som gjør det litt for bedaglig i mine øyner.

Tror en god del av spilleren som er her inne er ganske drevne og erfarne spillere, så ja til alt som skrur opp vanskelighetsgraden noen hakk. Og da mener jeg ikke bare mer og sterkere mobs, men generelt at det ikke blir for lett og skaffe bra stuff og mye penger.

For min egen del så synes jeg forøvrig at den første tiden på ny servere eller etter reset er kjekkest. Det og starte på null og bygge seg opp og skaffe det meste og bygge seg et bra hjem. Etter at det er oppnådd så blir det liksom kjapt litt kjedeligere... Så ja takk, gjør det så vanskeligt som mulig for min del! :)

cant wait :) nye blokker nye muligheter og litt ''mer surviuval ikek bare lettvint''

Du sier det blir det ikke blir bare lettvint, og jo, blir lettvint for dere uten pvp.

Ante ikke engang at det fantes en /kit mat. Har aldri hatt bruk for den, altfor enkelt å skaffe mat selv.
Engangskit med mat er ikke egentlig nødvendig, da mat like godt kan legges i /kit ny.

Flere mobs kan være interessant, litt sterkere også, men jeg synes de har nok HP som det er nå. Skal de være flere og drepe meg fortere, så blir det litt vel vanskelig om ikke jeg har sjangs å drepe dem først uten full dia. Kunne kanskje vært en idé å ha verre mobs en gang iblant som f.eks. Blood Moon eller noe?

Baktus_79

Eier
Forumleder
Ante ikke engang at det fantes en /kit mat. Har aldri hatt bruk for den, altfor enkelt å skaffe mat selv.
Engangskit med mat er ikke egentlig nødvendig, da mat like godt kan legges i /kit ny.

Flere mobs kan være interessant, litt sterkere også, men jeg synes de har nok HP som det er nå. Skal de være flere og drepe meg fortere, så blir det litt vel vanskelig om ikke jeg har sjangs å drepe dem først uten full dia. Kunne kanskje vært en idé å ha verre mobs en gang iblant som f.eks. Blood Moon eller noe?
Det er jo selvsagt noe å tenke på :D Er mange muligheter til å lage noen spesielle mobs som dukker opp sånn nå og da, og som krever litt ekstra for å drepe. Godt forslag @Goasskem :D