• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Merkelig avstemning.

Fra mapskifte til 1.13 så kom det en avstemning på hva folk ønsket. Der fikk folk velge 3 ting, Dem var:

1. Vi kjører full reset! Dette betyr at alle starter fra start.

2. Alle spillere får med seg alt over til Minecraft 1.13.

3. Full reset på alt, men overfører bygninger uten stuff.

Jeg syns vet er veldig dumt og merkelig at det ikke var ett fjerde valg som hadde vært: Full reset på alt, men får beholde ontime og rank.
Uten det fjerde valget så var det valg nr. 1 som valg, altså full reset. Jeg syns det er veldig dumt, siden da får vi ingen belønning fra våre forrige bragder.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Det var aldri et ønske om det fjerde valget :D
Om et slikt forslag hadde kommet frem så ville det blitt vurdert, og mest sannsynlig lagt til

Happy

Moderator
Forumleder
Om ontime, og dermed ranks blitt med over hadde det første æ, å en gruppe me andre folk gjort e kit diamant, kor man har de beste toolsa fra starten av, som blir unfair sia resten e gone. Når man først skal starte fra scratch skal d stå likt, med unntak av folk som har brukt penga - som selvfølgelig e forståelig. Ty

Baktus_79

Eier
Forumleder
Jeg er jo enig med det @Happy sier her, at valget som er tatt er det beste for alle. Det er ikke mulig å føle seg forskjellsbehandlet. Men selvsagt mine personlige meninger har ingenting å si så lenge vi har hatt et voting system på Vestlandets overgang til 1.13. Dette er det spillerne selv har valgt og dette er hva de ønsker, men jeg forstår hva du tenker på.

Om ontime, og dermed ranks blitt med over hadde det første æ, å en gruppe me andre folk gjort e kit diamant, kor man har de beste toolsa fra starten av, som blir unfair sia resten e gone. Når man først skal starte fra scratch skal d stå likt, med unntak av folk som har brukt penga - som selvfølgelig e forståelig. Ty
Serveren Dincraft hadde det sånn at vi fikk med oss ranken videre, der folk fikk tilgang til alt. Bortsett fra at den første månden det var ett nytt map så hadde dem ikke tilgang til rank kits'a, noe som gjorde at noen ikke fikk en urettferdig start. Siden en måned etter ett nytt map så har de fleste fått seg godt stuff.

Baktus, Det systemet som Dincraft hadde fungerte suverent og lenge, altså fra map 3 til begynnelsen av Dinfox. Der til og med jeg fikk beholde ranken min fra Dincraft videre til Dinfox! til og med den dag i dag er jeg veldig takknemlig for det :). Så jeg syns det er merkelig at det systemet ikke fikk bli med, da det var også med i Dinfox, bare ikke fra map 1-2 siden ett eller annet.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Det var ikke alle som fikk med seg rank over til Dinfox, og av det jeg husker tok vi med de 10 beste på ontime videre med rank over til Dinfox. Det samme gjaldt Ragefox.

Jeg forstår at mye fungerte annerledes på Dincraft, og det er sånn det skal være. De som spilte der var vandt med en helt annen struktur enn det som er på Vestlandet, og dermed vil visse ting fungere der som ikke vil fungere her, og omvendt. Her hos oss har spillerne selv valgt full reset. Er det noe som overrasker meg så er det at ingen, bortsett fra 1, stemte på "Full reset på alt, men overfører bygninger uten stuff".

Hos oss er vi inne i en periode der alle har alt, og føler ikke lenger de har noe å spille for. Det er ikke mer å oppnå. Spillerne har talt, og flere har sendt meg private meldinger som går på at de støtter avgjørelsen om full reset. Ny fresh rettferdig start for alle!

Jeg vet at det bare var de 10 beste på ontime fikk beholde sin rank, men hvis det hadde vært ett normalt map skifte i Dincraft så hadde alle beholdt ranken videre. Var jo på en måte en ny server, men på en måte ikke.

Du snakker om at mange stemte på nummer 1 som vant, men den andre: Alle spillere vil få med seg alt over til Minecraft 1.13" var det mange som stemte på, veldig mange faktisk, ikke glem det. flere av dem stemte sikkert på den for å få beholde sin rank, imens andre stemte på "Full reset med alt" hadde kanskje stemt på mitt forslag siden der får vi en fersk start men dem får også bonusen med å beholde rank og ontime. Hvis mitt forslag hadde vært med så tror jeg mye hadde vært annerledes.

Deslutten er det supermange fra Dincraft tiden som fortsatt spiller på Vestlandet. Der flesteparten gikk, siden serveren hadde Grief Prevention og noenlunne lik struktur.

Jeg syns egentlig at vi burde ha en ny avstemming med mitt forslag. Da får vi se hva folk ønsker seg. Også er det snart 3 måneder siden folk stemte på avstemmingen, det er ganske lang tid siden. 25% av ett år faktisk. Mye har skjedd siden den tiden.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Nei, vi kjører ikke en ny avstemming nå rett før ting skjer. Det har vi rett og slett ikke tid til. Det er mange her fra Dinfox, og ikke Dincraft som du refererer til. Men dette er Vestlandet, en helt annen server. Jeg har ikke tenkt å la dette bli nye Dincraft på noe som helst måte. Dincraft er en server som er borte. Ønsker deg velkommen til Vestlandet :D