• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Nedetid

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hei spillere på Vestlandet MC

Vi har den siste uken være stort plaget av massive lagg spikes. Etter alle testene som nå er gjort finner vi ingen feil på software. Vi vil derfor gjennomføre en full gjennomgang av hardware på serveren vi bruker. På grunn av dette er vi derfor nødt til å ha noe nedetid.

Beregnet nedetid er ca 17 timer, det vil si at om alt går som planlagt kan vi være klare igjen i morgen kl 18:00. Dersom vi finner større problemer kan nedetiden forlenges. Mer informasjon når vi vet mer.

Baktus_79

Eier
Forumleder
LAGG - OPPDATERING 2

Dette vil ta noe lengere tid enn forventet. Det er hosten vi benytter oss av som gjennomfører sjekken for oss, i og med at den fysiske maskinen står hos en host De er enda ikke ferdig med feilsøkingen og de holder på fremdeles. Vi må bare smøre oss med tålmodighet. Det er heller ingen garanti for at det er hardware feil på serveren, og om de ikke finner feil er det opp til oss å feilsøke videre. Frykter da at reset kommer tidligere enn 1.13.

Mer informasjon vil komme når vi vet mer.

Happy

Hjelper
Forumleder
LAGG - OPPDATERING 2

Dette vil ta noe lengere tid enn forventet. Det er hosten vi benytter oss av som gjennomfører sjekken for oss, i og med at den fysiske maskinen står hos en host De er enda ikke ferdig med feilsøkingen og de holder på fremdeles. Vi må bare smøre oss med tålmodighet. Det er heller ingen garanti for at det er hardware feil på serveren, og om de ikke finner feil er det opp til oss å feilsøke videre. Frykter da at reset kommer tidligere enn 1.13.

Mer informasjon vil komme når vi vet mer.
Sette opp en eventuell poll for å flytte fram reset? Virker som en grei nok løsning, i og med at det ser veldig garantert ut at reset vil skje. + at servern har «bruk» for det? ;)

Baktus_79

Eier
Forumleder
Vi avventer bare på svar fra vår host om hva de kommer frem til. Det er mange ting som peker i mot at det kan være hardware feil, men om det ikke er det må vi ta noen drastiske tiltak for å se om det løser problemene. Per nå er serveren helt ute av stand til å gi en god spilleropplevelse.

Vet man noe mer om hvor lang tid det kan ta? Vanskelig spørsmål kan jeg tenke meg siden det er noen andre gjør feilsøkinga, men kanskje dere vet om det kan ta resten av dagen eller om servern kan komme på igjen i løpet av kvelden?

Baktus_79

Eier
Forumleder
Jeg regner med at serveren ikke er tilbake ikveld. Det kommer nok ikke til å skje noe før i morgen kveld vil jeg tippe. Jeg selv skal på jobb i morgen tidlig å får ikke gjort noenting før etter dette.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hei alle spillere på Vestlandet :D

Da har vi endelig funnet årsaken til all elendigheten som har pågått den siste tiden. Det har vært en defekt harddisk på serveren som har forårsaket en del treghet i systemet. Det er ingen fare for dataene så full reset blir ikke nødvendig. Vi har siden dag 1 kjørt harddiskene i en såkalt RAID 1. Dette betyr at begge våre harddisker fungerer som 1, som igjen betyr at alt som er på den ene harddisken blir automatisk duplisert over til den andre.

Harddisken er byttet og vi kjører nå en rebuild på den nye disken. Det betyr at alt som er på den ene harddisken blir kopiert over til den andre. Dette for å sikre all data også i fremtiden om det samme skulle skje igjen.

Om alt nå går som planlagt vil serveren være klar og online innen kl 23:00 ikveld.