• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Phantoms - Gode søte husdyr eller en plage?

Er phantoms søte kjæledyr eller er de kun pest og plage?

• Ja, fjern phantoms. Vil aldri se de igjen!

Stemmer: 21 65.6%
  • Nei, behold de! Det hører med til spillet og bør derfor ikke fjernes.

Stemmer: 11 34.4%

• Totalt antall stemmer
    32
  • Avstemningen er stengt .

Baktus_79

Eier
Forumleder
1568570765926.png

Jeg har hørt lenge at phantoms ikke akkurat er spillernes beste venn, og de dukker gjerne opp på tidspunkt som passer aller minst. Vi har hatt en diskusjon i staff teamet og tatt en vurdering på om vi skal fjerne phantoms all together slik at de aldri igjen vil spawne på Vestlandet, i det minste på 1.13.2. Lootet fra phantoms har vel strengt tatt ingen betydning og kan ikke brukes til noe nyttig og de gir vel heller ingen spilleglede da de er gjerne mer irriterende og setter tålmodigheten på prøve.

Men, dette er jo hva som ryktes nå og da og vi vet vel egentlig ikke hva dere spillere egentlig ønsker. Vi setter opp en voting med noen alternativer så kan heller dere bestemme om phantoms skal fjernes eller ikke!

TahYT

Nytt medlem
Åg ta vekk phantoms kan værr bra for nye folk åg iche nye folk som bygge store slott osv sånn som mg, når eg bygge på store ting så komme allti phantoms åg slår mg ne åg gjørr at d blir vanskeli åg bygga om natten, så tusen takk for at vi får stemme om di ska tas vekk

Hvorfor skal vi begynne å tukle med spillet slik som det er ment og være? Fatter ikke problemet egentlig... Skal alt være så j.... bedagligt og enkelt hele tiden? Dessuten så er det bare og sove i en seng hver 3 natt så kommer dem ikke...

Gjør dem heller sterkere! ;D MC er jo så enkelt at det er til og grine av noen ganger, come on! Litt motstand må vi ha.

Et bedre forslag er vel om en kunne tatt dem bort på claim, da jeg er enig i at dem er plagsome når en henger høyt der oppe og dem kommer og plager når en bygger...

Men er ikke dette en survival server? skal vi da faktisk begynne å fjerne mobs som tilhører spillet(?) skjønner bare ikke det..

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hvorfor skal vi begynne å tukle med spillet slik som det er ment og være? Fatter ikke problemet egentlig... Skal alt være så j.... bedagligt og enkelt hele tiden? Dessuten så er det bare og sove i en seng hver 3 natt så kommer dem ikke...

Gjør dem heller sterkere! ;D MC er jo så enkelt at det er til og grine av noen ganger, come on! Litt motstand må vi ha.

Et bedre forslag er vel om en kunne tatt dem bort på claim, da jeg er enig i at dem er plagsome når en henger høyt der oppe og dem kommer og plager når en bygger...

Men er ikke dette en survival server? skal vi da faktisk begynne å fjerne mobs som tilhører spillet(?) skjønner bare ikke det..
Jeg er også en av de som ikke ønsker å gjøre endringer på selve spillet. Phantoms er lagt inn for en grunn og det har blitt en del av Minecraft. Etter noen måneder nå med mange tilbakemeldinger fra spillere med forespørsel om vi kan gjøre noe med Phantoms eller sett spillere klage in-game på disse mobsene så synes vi at det er på sin plass å la spillere få velge hva som skal skje med de. Til tross for at jeg ikke er for å tukle med spillet så skal jeg være den første til å innrømme at jeg synes phantoms er dårlig gjennomført. Virker som det er en mob som bare ble kastet inn i siste liten. Phantoms har potensiale til å bli noe langt bedre!

Men som jeg nevnte, det er dette med tilbakemeldingene over tid som har fått oss til å la spillere bestemme utfallet av phantoms. For min del er det egentlig akkurat det samme fordi jeg spiller ikke på Vestlandet. Jeg er ikke dypt inn i det slik som dere er. For meg å sitte og ta en avgjørelse som en diktator, skjære gjennom og si at sånn er det bare, blir for meg feil. Serveren er her for dere spillere, og da er det viktig at dere spillere trives.

Nå vet ikke jeg om den var mest rettet mot spillere eller staff, men dette er ihvertfall årsaken til at vi gjør det vi gjør :D

Baktus_79

Eier
Forumleder
Da er avstemmingen ferdig, og utfallet er ganske slående. Med hele 65,6% som ønsker å fjerne phantoms fra Vestlandet.

Det som da vil skje er følgende:
  • Phantoms blir borte fra og med etter restarten i natt klokken 3:00.
  • Bats/flaggermus vil ha membrane drops når den blir drept.