• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Søke om unban (dirk11)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg spurte en kar som het blackis99 om han var svart i huden, så retta jeg på meg selv og sa brun. Så ble jeg banna i 30 dager, pga upassende oppførsel/ er ikke her for å spille.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Ja den husker jeg. Var vel flere ting der så vidt jeg husker etterfulgt av diskusjoner. Foreslår at den bannen blir værende. Hvorfor i all verden spørre om det i første omgang?

...og heter du feks. White til etternavn så er du automatisk hvit. Eller alle som heter Brown er brune... osv. Nei, lame spørsmål da. :) Det rare er at jeg ikke fikk dette meg deg selv da! :p (gikk vel afk da :/ )

Og om noen lurer, så har nicke mitt opphav fra tidlig 90 tallet da jeg spilte mye RPG (penn&papir rollespill), og hadde et navn som hadde dette i seg. Dog er dagens nick en kortutgave. Tallet 99 er forøvrig kun extra pynt da det opprinnelige allerede var tatt :) Og navne har overhode nada å gjøre med raser eller hudfarge. :)

Så har jeg egentlig ikke så mye rett til å kommentere her, men jeg må ærlig si at jeg synes det var litt streng straff. Jeg var der under hendelsen.

Ja, veldig ignorant, ganske så unødvendig spørsmål. MEN - det var ikke sagt på en krenkende måte, og det ble på ingen måte etter min mening vist at formålet med meldingene var rasisme eller for krenkelse av Blackis.

Jeg sier ikke at det som ble sagt var riktig, og det er sånn type spørsmål vi alle kan være enig i at er veldig unødvendig i chatten, og heller ikke ønsket. Men når det ikke var et direkte krenkende spørsmål, og da personen som sa dette ikke heller viste noe til at han hadde noe formål om å diskriminere - så synes jeg 30 dager ban var en altfor streng straff.

Min kommentar er selvfølgelig kun etter det jeg så og hørte. Jeg vet ikke hva stab-medlemmet har erfart tidligere, og heller ikke om den vet noe mer enn det vi andre gjør.

Her er jeg enig i mildere straff, og ikke at det er slike meldinger/spørsmål vi ønsker i chatten. Tråden vil nok bli lukket, dersom den er skrevet på helt feil sted, men håper stab-medlemmet tar i tanke det som har blitt sagt her :)

Sist redigert:
Enig med blodmannen her, her drar vi rasekortet til 100. Hadde jeg spurt om han var hvit i huden hadde ingen brydd seg. Hvordan er det å spørre om noen er brun i huden forskjellig fra å spørre noen om har blondt hår, grøne øyer, store sko etc. Folk må slutte å hoppe på krenketoget for det er allerede stappfult per dags dato.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Vel, jeg kan ikke si meg enig i dette da @bollapinnsvin hadde flere ting på hjertet denne dagen. Det du kommer med her er bullshit bolla, og jeg er ikke interessert i å høre på eller diskutere dette videre. Jeg anser denne saken som død og begravet, og du er hjertelig velkommen tilbake når bannen din er utgått.

Status
Stengt for ytterligere svar.