• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Sensur av chat

Status
Stengt for ytterligere svar.
Min mening: jeg synes chatten på Vestlandet er altfor sensurert. En venn av meg fikk to advarsler for å snakke om islam (ikke noe stygt), og ble bannet pga. dette. Det er også ganske teit at man ikke kan snakke om andre servere. Jeg skjønner at det er konkurranse om spillere, men som spiller blir jeg ikke imponert av at man ikke engang kan snakke om en nedlagt server før man får en advarsel. Generelt tror jeg at serveren blir bedre om maktsyken dempes litt, og at spillerene får litt større spillerom :))

Takk for oppmerksomheten, kjære deg. Hilsen GeorgeBush43

Jeg tror du misforsto :) Jeg har ikke sagt at jeg synes det bør være greit å bryte regler, jeg er bare uenig i reglene i seg selv. Det er kult at serveren er barnevennlig, vet ikke hvorfor du tok opp det, men du kan jo ikke argumentere mot at jeg synes chatten sensureres for mye ved å si at serveren er religionsfri. Det er litt som å si at medisinsk marihuana ikke bør lovliggjøres fordi det er ulovlig med narkotika. Jeg la ut dette under "Forslag og ønsker", og var ikke ute etter et svar med den tonen. Det synes jeg er ganske barnslig. Jeg vil bare at dere skal vite at jeg synes dere er for strenge på chatregler, og det er alt.

Igjen takk for oppmerksomheten, Morrigahn. Mvh GeorgeBush43

Jeg tror du misforsto :) Jeg har ikke sagt at jeg synes det bør være greit å bryte regler, jeg er bare uenig i reglene i seg selv. Det er kult at serveren er barnevennlig, vet ikke hvorfor du tok opp det, men du kan jo ikke argumentere mot at jeg synes chatten sensureres for mye ved å si at serveren er religionsfri. Det er litt som å si at medisinsk marihuana ikke bør lovliggjøres fordi det er ulovlig med narkotika. Jeg la ut dette under "Forslag og ønsker", og var ikke ute etter et svar med den tonen. Det synes jeg er ganske barnslig. Jeg vil bare at dere skal vite at jeg synes dere er for strenge på chatregler, og det er alt.

Igjen takk for oppmerksomheten, Morrigahn. Mvh GeorgeBush43
haha :p medisinsk marihuana bør lovliggjøres i det hele tatt. og jeg synes det er bra slik reglene er i dag

Baktus_79

Eier
Forumleder
Min mening: jeg synes chatten på Vestlandet er altfor sensurert. En venn av meg fikk to advarsler for å snakke om islam (ikke noe stygt), og ble bannet pga. dette. Det er også ganske teit at man ikke kan snakke om andre servere. Jeg skjønner at det er konkurranse om spillere, men som spiller blir jeg ikke imponert av at man ikke engang kan snakke om en nedlagt server før man får en advarsel. Generelt tror jeg at serveren blir bedre om maktsyken dempes litt, og at spillerene får litt større spillerom :))

Takk for oppmerksomheten, kjære deg. Hilsen GeorgeBush43
Heisann
Disse strenge reglene vi har på chat er laget etter tidligere erfaringer. Problemet med det hele er at de fleste av ordene vi har valgt å sensurere ofte kunne bli brukt i negativ forstand eller misbrukt. Da velger vi heller å fjerne ordene fra chatten. Hva som ble snakket om av vennen din kan jeg ikke svare for, men om han/hun da allerede har fått en warning av et staffmedlem så bør man jo ikke fortsette med dette. Man skal respektere en avgjørelse fra staff. Vi snakker ikke om andre servere på Vestlandet rett og slett fordi jeg ikke ønsker at min server skal fungere som en rekrutteringskanal for andre servere. Vi arbeider hardt for denne serveren. Ikke for alle andre sine servere. Det er lov til å snakke om nedlagte servere, men selv for meg så har ikke jeg en total oversikt over alle servere som har eksistert. Om jeg ikke vet at den er nedlagt så vil den bli behandlet som å reklamere for en annen server.

Det handler ikke om maktsyke staff, men at reglene som er oppført skal følges. Følger man disse vil man heller ikke oppnå problemer. Reglene blir som de er.

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
Om eg missforsto, så beklager eg.
Utifra slik eg leste det ( og her kan eg selvfølgelig ta heilt feil ) så forsto du ikkje hvordan det å snakke som andre servere fører til advarsel. Om folk da hadde lest reglene, så står det veldig tydelig i punkt 2 ( linker her reglene for sikkerhets skyld ) at: Det er ikke lov å reklamere for andre servere, å snakke om eller skape en diskusjon om andre servere.
Om en da snakker om andre servere, så bryter en jo den regelen. Om en bryter den, så respekteres den ikkje.
Når det gjelder sensur rundt religion så er det så at vi har godtatt f.eks kors og slikt på kirker, siden Norge er å regne som en Evangelisk-Lutherisk kristent land. Men vi godtar ikkje forkynning, snakking o.l i chat om dette. Om du er kristen, fint for deg. Om du er muslim, fint for deg. Er du Ateist, Odenist, Katolsk, Pagan, Viccan og noe av alle de religionene som finnes? fint for deg. Men du må respektere at andre er noe annet, og de må respektere at du har den tro du har. Dette skal ikkje diskuteres i sin helhet i chat. Det er så enkelt. Så lenge alle respekterer hverandre, og godtar at folk har sin tro, og er ulike, så er det aldri ett problem.
Om en gjør noe som en får en advarsel for, så burde det kanskje ringe en bjelle hos den personen, at dette kanskje ikkje er greit :)

Om du synes dette er for maktsykt, barnslig eller at du ikkje blir imponert av dette, så gjør det faktisk ingenting. Du har din fulle rett til å føle og tro som du selv ønsker, men slik serveren er bygget opp idag, så er den bygget med tanken å ha et sted der alle føler seg trygge til å kose seg med det som Minecraft er, nemlig spillegleden i selve spillet :)

En siste ting. Eg håper du forstår at dette ikkje er noe form for angrep, men eg vil heller skrive litt ekstra, slik at dette kanskje er litt lettere forstått.

Håper du forstatt har en kjempefin dag :)

Takk for svar, og jeg takker dere for at dere hører på hva jeg har å si!

Følger man disse vil man heller ikke oppnå problemer.
Jeg prøver å si så klart og tydelig som jeg kan at jeg ikke mener at det å bryte reglene ikke skal skape problemer. Igjen, jeg kommer med forslag om regelendringer.

Det handler ikke om maktsyke staff, men at reglene som er oppført skal følges.
Jeg mener ikke at det er maktsykt av staff å forholde seg til regler, da er jeg egentlig inne på noe annet, som har litt med at jeg ble bannet i fjor uten å ha brutt en regel helt klart. Jeg hadde inntrykk av at regelen kunne tolkes både mot og med meg, og når en mod da bannet meg i 30 dager synes jeg det var åpenbart at ikke alle er like gode på å håndtere mulighetene til å banne som andre.

Sett bort ifra misforståelsene kommer dere jo med forståelige begrunnelser for hvorfor reglene er som de er. Selv om jeg fortsatt er uenig i hvordan reglene er, ser det i hvert fall ut som om det har vært en ganske grundig prosess for å utforme dem. Det er jo bra :)

maktsykt, barnslig eller at du ikkje blir imponert
Liker sirkelkomposisjonen haha :)

Enig i GeorgeBush43! Syntes det er mye regler som er i overkant strenge, og som tas litt for bokstavlig :) Det er også vanskelig å forholde seg til flere av reglene når noen i staff tar regler mer bokstavelig enn andre, og dere ikke ser ut som dere tolker regler likt. Noen ganger virker det også som staff har lenger lunte for noen folk, enn andre.

Status
Stengt for ytterligere svar.