• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Skyblock forslag og tips

Skyblock
Har spilt dette en god del nå på serveren er vel i skrivende stund på øy level 26000 å noe, og synes det er ganske greit.
Vi har hatt noen småproblemer med at taket i nether var for lavt i forhold til hva man skulle ha, slik at det oppsto problemer med å få tak i en øy som var over det usynlige nether taket.

Det er flere gode og flinke byggere i skyblock og på serveren forøvrig, men det er for mye som enda mangler i skyblock for at vi skal kunne si oss fornøyd med det. Det gjenstår å få på plass 4 - 5x flere Challenges. Noe som jeg vet det jobbes med.
Shop må oppgraderes betraktelig, her kan man vise til utallige andre servere som eksempler, der man får kjøpt alt. Det er spesial ting som gjør ting for deg, pets som gjør ting for deg, muligheter til sign shop og salg, både til spillere og til server. Slik som det er nå er eneste mulighet å gjøre seg noen kroner er å selge jern. Resten er for tidkrevende og bortkastet å selge, kan verken tjene store penger eller nok til en bøtte med lava ved å selge cobble eller coco beans. Det var stor interesse i starten for skyblock, mange spilte det, men så dabbet det av helt. Nå er det meg, og to tre andre som spiller det. Hvorfor det?
Jo, det er for vanskelig i startet for de fleste, det var mange timer arbeid for å komme til level 800 og til level 1200 for å få mine emerald og diamant. Ikke at det var så vanskelig et mål for meg eller andre som vet å utnytte hver en resurs til profitt. Men at det er snevret inn på salg av item, det vill hope seg opp mengder med item som man bare må kaste for det er ikke mulighet til å bruke de til noe. Og da er det bortkastet.
Det er også ønskelig at skyer heves i overworld, slik at man slipper å skru av i options. tenker både på at det gjør det vanskelig å se oppover på øya om det er skyer. Både for seg selv og gjester.

Så en liten stikkordsliste for hva som må prioriteres og komme på plass asap.
*Mulighet for flere beacons
* 3 - 5x flere Challenges en hva som er nå.
* Shop må få en kjempe oppgradering. (spawnere m.m)
* Skyblock Pets 3.0
Flying mulighet enten via ranking system eller øy level på egen øy. (dobbelt space/hopp aktivering)
Også muligheter for å bestemme og gjester på øya skal få lov til å åpne grind på tomt. Mulig det er kommando for det? Gi gjester lov til å kjøre i togvogn på egen øy.
*Generator må oppgraderes da den går bare til level 5000. Her kan det gjerne komme inn både quartz, og blocks/stacks med både jern,gull,emerald og diamant jo høyere øy level man har. Lapis droper det alt alt formye av nå. Så den kan reduseres gjerne ned mot 1% om den er på 10% nå.
F.eks
slik som det er nå frem til 5000.
Øy level 7000 Quartz ore unlocks. Lapis reduced with 1%
Øy level 8000 Quartz ore 1% up. Lapis reduced with 1%
Øy level 10000 Gold up 1% Diamond up 1% emerald up 1%. Lapis reduced 1%.
Øy level 15000 ...
Øy level 25000 ...
Øy level 50000 ... Her kan blocks med Iron starte?
Øy level 75000 ...
Øy level 100000 ... Her kan blocks med gold,emerald og diamant starte?
Øy level 125000 ...
Øy level 150000 ...
Øy level 175000 ...
Øy level 200000 ... Her kan stacks med Iron starte?
Øy level 300000 ... Her kan stacks med Gold starte?
Øy level 400000 ... Her kan stacks med Emerald starte?
Øy level 500000 Spawnere? ... Her kan stacks med Diamanter starte?
osv..

Det må prioriteres om det skal være noe grunn til å spille noe særlig på skyblock serveren, for når man er på det nivået jeg er nå, og det vil bare øke, betraktelig å. For nå så er det kun mine mine... legge ned dia,emerald, gold... mine mine... så veldig tamt.

Tips og Triks for å gjøre det bedre i skyblock.

Her er noen tips og triks som kan bidra til at du gjør det bedre i skyblock.

Du har 3 valg når du velger øy for første gang. Det er Normal, Dobbel, eller Hard.
Forskjellen her er hva du har i kista og øyen du starter på.
Normal får du en vanlig øy med en ku og et tre på, en kiste med en bøtte med lava og is som er ditt vann. Du vil trenge litt ressurser til å begynne med, så du må hugge ned treet ditt. Pass på at du ikke slår eller dytter kua di over kanten, da du vil trenge denne kua senere for Challenges og matlaging. Veldig viktig at du får tak i sapling og planter et nytt tre. Nå har du litt treverk, lag deg en hakke. Ta opp litt av jorden. (tips, la minst en gressblokk være igjen, så slipper du å kjøpe deg senere) Når du har litt jord, så skal du legge dette ned igjen.

cobblegeneratorABC.PNG

En enkel cobblestone generator lager du slik. A, vann. B, Lava. C, blokk skal fjernes der kan du stå.

Slik kan du stå en stund å mine slike at du får litt stein å bygge med, Da kan du bruke vannet ditt til å svømme nedover (om du lar det renne ned mot void), og bygge deg nedover slik at du kan lage en Platform under selve øya di, slik at du kan begynne å ta løs eller bygge resten av øya di. Du har enda lav øy level. Du har nå en liten Platform å bevege deg på. Du kan nå begynne å booste litt øy level. Dette gjør du ved å la en blokk stå alene i luften uten noe hinder rundt eller under, så tar du lava og heller på toppen av den slik at den renner lava over på alle fire sidene. La dette renne en god stund til det har nådd bunn. Det kan ta flere minutter. Så må du ta av lavaen med bøtten din, plassere lava trygt et sted, så ta opp vann, å helle på samme sted, slik at det igjen renner over lavaen, pass på slik at du ikke gjør det for raskt, slik at lavaen ødelegger vannet. Da lager du cobblestone søyler hele veien ned.

Nå kan du bruke kommandoen /is level
Denne kommandoen må du bruke for å øke din øy level. Du kan skrive /is top for å se top listen.
Etter å ha gjort dette med flere søyler eller hvordan du velger å gjøre det noen ganger, så har du fått en del mere øy level. Du kan nå begynne å se på /is Challenges
Dette er veldig viktig del av skyblock, at du følger med på å gjør ferdig Challenges (quester). Disse vil gi deg rewards som gjør at du kan komme deg videre, for nå er ditt neste mål å komme til nether.
Av å gjøre noen challenges, så har du fått både flint og obsidian, slik at du kan lage en netherportal. Når den er bygd, så går du inn i portalen, kun du eller de som er medlem på øya kan bruke denne portalen.
I nether så er ditt første mål å få kontroll på de 3 spawnerene som er der. Du må ikke hugge de verken med vanlig pickaxe eller silktouch, de forsvinner. Da er de borte, dette er kun resurser, ikke XP farm. Etter en stund, så har du bygd slik at du har full kontroll på spawnere, du har nå også samlet opp en del enderpearls slik at du kan lage eye of ender for å plassere ned på end portalen din, i end får du Elytra og en noe annet småtteri, fin plass for å lage XP farm/ enderman farm. Tilbake til nether, så lager du en Platform på halfslabs slik at du ikke får problemer med pigman spawns. De vil spawne over alt, skader du en, får du store problemer, også etter døden. De er langsinte. Så unngå å angripe pigman om du ikke trenger det. Når du har laget det slik at du kan få pigman spawn der du ønsker det, så kan du nå samle store mengder med gull. Gull vil du ha PGA at en gull blokk er verdt 150poeng. 1 øy level er 100 poeng, så det er 1.5 level pr gull blokk, så dette er en veldig bra måte å skaffe seg øy level raskt på. Dette må du bare holde på med til du når øy level 800-1200, slik at du nå kan mine emeralds og diamanter.

Verdier på blokker kan du finne ut ved å holde den i hånden og skrive /is value
Men de du skal ha mest å mange av er Gull, Emerald og Diamant.

Gull= 150 poeng = 1.5 level pr block
Emerald= 150 poeng = 1.5 level pr block
Diamant= 300 poeng = 3 level pr block

Om ønskelig, så kan jeg også hjelpe til med litt veiledning for de som måtte trenge det i skyblock.
Billy

Sist redigert: