• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Skyblock!

Baktus_79

Eier
Forumleder
1560716892044.png

Skyblock er nå endelig på plass, men vær obs! Er er nok ikke helt som det skal riktig enda. Det betyr ikke at Skyblock ikke fungerer slik den skal, for det gjør den. Den må bare finjusteres etter deres tilbakemeldinger.

Hvordan komme seg til Skyblock?
Først av alt er Skyblock satt på en server der vi kommer til å samle alle de store "minigames" spillene, eller andre måter å spille Minecraft på, over på minigames serveren vår. Det vil si at du må komme deg over til denne serveren for å kunne spille Skyblock. Dette kan gjøres på to forskjellige måter. Enten kan du bruke vår portal som står godt plassert på /warp portals, eller ved å trykke på warp skiltet i spawn, eller du kan skrive /minigames rett i chat og du vil teleporteres rett til spawn på minigames serveren. Når du kommer deg dit så vil du se flere portaler, men du løper da til den det står Skyblock over.

Når du først er på minigames serveren så bruker du /spawn for å komme deg til minigames spawnen. Bruker du derimot /survival vil du komme deg tilbake til survival serveren igjen.

På selve minigames serveren har vi nå fått opp følgende varianter
  • Skyblock
  • Creative
  • Bedwars
MobArena er in the works og vil være neste på listen av minigames som skal bli ferdig. Ellers så har vi flere parallelle prosjekter på gang, og det har vi egentlig hatt over en lengre periode, men med tanke på lanseringen av 1.14 har det på sett og vis blitt satt på vent. Men i og med at 1.14 bruker så lang tid som den gjør så får vi heller gjøre 1.13 bedre.

Ikke vær redde for å komme med tilbakemeldinger på Skyblock. Er det en ting jeg ikke har så veldig stor peiling på så er det nettopp Skyblock, men tenker at vi i fellesskap kan lage noe som funker perfekt!

Flott! :) Men blir holdene på ei stund for å tjene penger om det skal være slike priser. Solgte 27 cobble stone for å teste. Før salg hadde jeg 0kr. Etter salg hadde jeg 0.42kr dvs hver cobble stone ble solgt for 0,015kr

64 = 1 kr :(
Så 100 stacks for 100kr er dyrt og alt for langdrygt.

Sist redigert:

Baktus_79

Eier
Forumleder
  • Challenges er lagt til
  • Muligheten for warp skilt er lagt til
  • Poeng system/rangeringer. Du trenger feks 10 poeng for å kunne lage warp skilt
  • Creepers kan ikke lenger ødelegge når de sprenger
  • Vannbøtte er lagt til shop

Kommer det mulighet for /Is level ?
Har sett at de fleste Skyblock har forskjellige Nivå du må oppnå for å få X% Chance for at lava blir til andre minerals en cobblestone.

Level oppnås da ved å place blocks av minerals på øyen.
F.eks at 1 Coleblock, Redstone, Iron gir 1 Is level
Gold, Lapis gir 3 Is level og Diamond, Emerald gir 5 Is level.

På Is level:
1 Unlock 1% chance of Cole
5 Unlock 3% chance of Cole
10 Unlock 1% chance of Iron
20 Unlock 3% chance of Iron
50 Unlock 1% chance of Redstone
75 Unlock 3% chance of Redstone
100 Unlock 5% chance of Cole
200 Unlock 5% chance of Iron
300 Unlock 5% chance of Redstone
500 Unlock 5% chance of Lapis
800 Unlock 3% chance of Gold
1000 3% of Emerald
1200 3% of Diamond
1500 10% of Cole
2000 10% of Iron
2200 10% of Redstone
2500 5% of Gold
3000 10% Lapis
4000 7% Gold
5000 5% of Emerald
7500 5% of Diamond
Osv.. Der man får litt å litt høyere sjangs for Minerals der max % ligger på 15% Chance på rundt level 30,000.

Usikker på ka den Plugin heter men kan prøve finne det ut.

Sist redigert:
I /shop hadde det vert kult å kunne se kor mye coins man har.

Samtidig hadde det vert nice om det gikk ann å selge/kjøpe flere typer items og litt justering på prisene hadde vert bra.
10 Cobble = 1Coin F.eks :)

Veldig fornøyd med færre creepers

Baktus_79

Eier
Forumleder
Kommer det mulighet for /Is level ?
Har sett at de fleste Skyblock har forskjellige Nivå du må oppnå for å få X% Chance for at lava blir til andre minerals en cobblestone.

Level oppnås da ved å place blocks av minerals på øyen.
F.eks at 1 Coleblock, Redstone, Iron gir 1 Is level
Gold, Lapis gir 3 Is level og Diamond, Emerald gir 5 Is level.

På Is level:
1 Unlock 1% chance of Cole
5 Unlock 3% chance of Cole
10 Unlock 1% chance of Iron
20 Unlock 3% chance of Iron
50 Unlock 1% chance of Redstone
75 Unlock 3% chance of Redstone
100 Unlock 5% chance of Cole
200 Unlock 5% chance of Iron
300 Unlock 5% chance of Redstone
500 Unlock 5% chance of Lapis
800 Unlock 3% chance of Gold
1000 3% of Emerald
1200 3% of Diamond
1500 10% of Cole
2000 10% of Iron
2200 10% of Redstone
2500 5% of Gold
3000 10% Lapis
4000 7% Gold
5000 5% of Emerald
7500 5% of Diamond
Osv.. Der man får litt å litt høyere sjangs for Minerals der max % ligger på 15% Chance på rundt level 30,000.

Usikker på ka den Plugin heter men kan prøve finne det ut.
Dette kommer opp i helga. Bruker ditt oppsett da det ikke ser så galt ut :D

Dette kommer opp i helga. Bruker ditt oppsett da det ikke ser så galt ut :D
Lekkert som godteri på en Lørdag, Fortsetter å teste i vei og Håper det blir mer stuff i /shop med litt justerte priser.
Digger den øyen du kommer til når du går gjennom Skyblock Portalen å håper virkelig det blir en community Hub med Vendors, Enchanting Table og Forge.

Prøver å stjele med meg Ideer og Godsaker fra andre servere eg har testet så denne blir så bra som mulig, Digger at det e engasjert staff.

Veldig fornøyd med innstillinger på skyblock som det er med mobs nå. Plagdes veldig før jeg bygde som jeg har det nå. Nå har jeg kontroll på hvor mobs spawner, så dette gir meg en god del stuff. Så at ikke redusere mob spawn.

At man kan få ore og slik i fra Mining. Blir knall!

Hva gikk galt med Challenges, lenge til den er tilbake?

Har spilt en del på skyblock nå, synes det er veldig bra.
Mangler at vi kan ha skilt shop, fikk ikke dette warp skiltet til å virke. Men om det har virket, kunne vi ha besøkt hverandres øy og kjøpt ting om man ikke var tilstede. Øy level 30-40 eller noe som krever en del spilltid for å nå, slik at folk ikke bruker alten sin for å grinde dirt osv.

Bortsett ifra det, ser det ut som at man er på rett spor for å få laget en bra skyblock server her, når Challenges og ore Mining er på plass tror jeg målstreken er nær.

Har sett at andre også har Kit NPC og Rewards NPC i Hub eller /Is Hub der shop og enchanting table er.

Hos Kit kan man få helt Basic leather gear + Stone tools 1 Iron bar og 1 eple hver 24Time.

Hos Rewards NPC får man X antall Coins for hver dag.
Samt Special rewards når man har oppnådd et vist /is level

Baktus_79

Eier
Forumleder
Herlig :D Bare å komme med tilbakemeldinger så tar vi en fortløpende vurdering av det hele :D Når det gjelder warp skiltet så kan det opprettes ved å sette fra deg et skilt på bakken, å skrive [Velkommen] på første linje. Men det krever en øylevel på 10 før du kan gjøre det

Blir det en oppdatering på commends og skilt i forbindelse med /is level?

ATM står det ingenting om ka de forskjellige levels gir tilgang til, Vet de har en command som heter /ores der du får se hvilken level du unlocker diverse %chance for nye typer minerals, Skulle gjerne vært mulig å ha en command for å komme tilbake til den øyen også uten å måtte logge ut.

PS: Fremdeles ganske "Game Over" ettersom Prisene forblir absurd grisedyr og det e null måte å få tak i minerals atm.

Må ha 6400 Cobble stone å selge for å få råd til ny lava bøtte og må hvertfall ha 8000 cobble for å klare det, Men e 2 Millioner% avhengig av Lavabøtte for å kunne produsere cobble i det hele tatt.

Så står ganske fastlåst å mener det e en skikkelig gamebreaking feil som bør fikses, Blir for dumt å måtte resette alt for å få tak i ny bøtte med lava.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Da er det lagt til en en generator som genererer ores utifra Skyblock level. Så om du har en cobblestone generator så vil du kunne få andre typer ores dersom du øker din skyblock level. Sjekk dette ved å bruke kommandoen /generator

/Shop adde Flere items og ikkje bare kjøpe pris men Kjøp/Salg på alle.

Veldig gjerne Kjøp/Salg av Mob Drops, Har fått glassflasker og glowdust av hekser og har enormt mye rotten flesh og slime.

Hadde vert fint om Prisene reflekterte at man må drepe en fiende og crafte våpen og armor for å kjempe mot dem?
Rotten Flesh x 5 = 1 Coin
Slime Ball x 5 = 1 Coin
Bone x 2 = 1 Coin
Ender Pearl = 5 Coins
Glow Dust = 50 Coins
Redstone Dust x 16 = 1 Coin
Spider eye = 10 Coins
Potato = Kjøp 1000/ Salg x 10 = 1 Coin
Carrot = Kjøp 1000/ Salg x 10 = 1 Coin
Melon, Pumpkin, Cactus... Alle typer seeds:
Kjøp 1000/ Salg 10 = 1 Coin

Crafting, Brewing, Enchanting:
Hadde vert sexy om ingredienser ble addet, Spesielt Bøker så man kan lagre enchants eller adde til items.

/AH på Skyblock hadde vert digg også fordi da kunne man Tradet med andre Playere og Admins/Eier kunne addet Spawners og mer utsøkte items til veldig høye priser.

I går var eg nr.1 på level 207, Men snart vil folk være over lvl.1000 å då vil penger å resurser bli bedre.

Fåreslår salg av Nether ting slik at vi kan bygge ut mer i Nether, Gjerne 5 Coins per block for vanlig netherrock og 30 for Nether Bricks 50 for Nether Sand.
🤔 Mye Forslag til /Shop men håper den blir uppdated snart for har mye å selge og mye eg vil kjøpe også.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Gode innspill her :D Vi skal ta det med oss på diskusjoner i teamet. Når det gjelder levels så blir det vanskelig utover da cobblestone KUN gir maks 100 levels. Dette er en begrensning jeg har satt så det ikke skal bli alt for lett. Cobble får man jo praktisk talt uendelig.

Til info:
Jeg valgte å gjøre om på challenges i dag da jeg har fått tilbakemeldinger på at det ikke er fair game om alle på øya kan gjøre challenges hver for seg. Jeg har valgt å sette dette til øya istedet for per person. Nå kan ikke flere spillere ta de samme oppdragene. For at dette skulle la seg gjøre så måtte alle challenges resettes. Dette betyr at man nå må begynne på nytt, men til gjengjeld blir det en langt mer fair måte å spille på!

Challenges er nå fikset. Det skal nå fungere uten problemer
Nei ikkje uten problemer, Du har glemt at "Hard" som deler /Challenges ikkje har de samme seeds.
Mangler mye og måtte drepe hundrevis av zombier for å få tak i potet og gulrot.

Virker som /Is Top også deler liste med easy og normal, Burde stå bak hvertfall.

Bør være en liten bonus for å spille på høyeste vansklighet?

En Fin belønning kunne for eksempel vert at De som velger "Hard" får begynne med 200 Coins.
Og at den Stokk dumme hunden er buret inne så den ikke løper rett inn i lava og dør.

Sist redigert: