• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Utleie av plots, og en annen ting jeg kom på mens jeg skrev som kunne vært chill

Var et par funksjoner jeg lurte på om kunne inkluderes i utleie av plots i byer.
Skulle gjerne kunne lage store ferdiglagde hus til utleie, hvor leieboerne kunne brukt typ kister, furnaces, iron elevators, armor stands osv. men hvor dem ikke kunne endret noen av blocksene, altså revet materialene huset er bygget av. Alternativt hvor alle blocks plassert før man oppretter denne typen subclaims til utleie er låst, men leieboerne kan bygge/legge til hva dem vil innenfor plottet. Det vil kanskje gjøre leie av plots mer interessant for spillere, og samtidig fjerne risikoen for utleier med at leieboerne kan leie plots for en billig penge og stjele materialene huset er bygget av, feks om huset hadde vært bygga kun av diablocks (hadde seff sett ufattelig stygt ut men it paints a picture).
En annen ting som kunne vært gøy, men som kanskje er litt vanskelig å få til, hadde vært muligheten til å gi leieboerne i byen ekstra permissions. Et eksempel jeg kunne tenkt meg er typ en shop kun for beboerne. Enten ved å ha shop skilt som man kun kan bruke om man har et aktivt plot i en by. Eller typ muligheten til å lage et subclaim hvor leieboerne har ekstra permissions så hvis jeg lager en shop bak lukkede dører må man være leieboer for å kunne komme inn?
En siste ting er en ide jeg hadde rettet mot nye spillere på serveren. mange syntes gjerne det er vanskelig å komme i gang, så jeg lurte på om det ville være mulig å lage en form for shopskilt som ikke er spesifikk for itemsa i kisten? tenkte på dette når jeg fikk så sykt mye utstyr fra stemmenøkler osv. som jeg ikke ville kaste, som horderen jeg er. hva om man kunne lagd en shop chest som ignorerer hvilken enchantment som er på feks iron pickaxes, men som gjelder for alle typer enchanted iron pickaxes? Tanken var at jeg kunne leie ut typ "starter house" til nybegynner hvor de får tilgang til basic starter ting ved å kjøpe kjempebillig stuff.

SIden jeg likevel er igang her, så kunne en "mystery chest" vært kult. Hvor man setter pris, men hva man får fra kisten er en helt random, uansett hva man puttter oppi. antall antar jeg burde være basert på hvilke items som er i kisten, så om man plasserer en stack wood og en trident i hver sin plot i kisten vil man enten få hele stacken med wood eller 1 trident. (om man da plasserer en halv stack wood i en plot, og en hel stack wood i en annen, vil mengden også være random)