• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet 1.13.1 - Åpning og utfordringer

Baktus_79

Eier
Forumleder
Heisann alle spillere på Vestlandet :D

I dag hadde vi endelig lansering av Vestlandet 1.13.1, og jeg må jo si at det var en stor suksess med tanke på hvor mange av dere som møtte opp. I dag var vi nærmere 60 spillere pålogget! Det er jo helt utrolig! Og jeg føler meg jo veldig beæret av at så mange av dere kom innom Vestlandet for å ta en titt :D

Når det er sagt ble det jo raskt en stor skuffelse for meg selv av å se at serveren ikke hadde det så bra når dere alle var på samtidig. Er det en ting jeg ikke har fått testet så er det jo å sjekke hva som skjer med flere spillere pålogget serveren. Men i og med at så mange av dere var her i dag fikk vi kjørt en heftig test og jeg har kommet frem til følgende. Det er ikke ukjent at vanilla Minecraft har chunk bugs. Etter en samtale med eieren av server programvaren så fikk jeg det atter en gang bekreftet at vanilla lider av chunk problemer, og at de ikke har en fix klar enda som vil fikse problematikken.

Jeg føler vi ikke kan kjøre serveren slik den er i dag. Vi har vurdert om vi rett og slett skal stenge den inntil programvaren er stabil, men vi ønsker å prøve å sette maks spiller antall i stedet slik at den kan takle å kjøre uten å forhåpentligvis kræsje. Vi setter opp serveren med maks 20 spillere pluss staff.

Dette ble ikke helt som forventet, men vi må fremdeles huske at Spigot er fortsatt ikke stabilt og kommet seg ut av alpha. Den er proppfull av bugs og det er begrenset med hva vi kan forvente av den. Vi fortsetter å gjøre det vi kan for at spilleropplevelsen skal være på maks :D

Ja jeg spilte igår, men opplevde en del lagg. jeg logget av og kom meg ikke på igjen.
Jeg fikk en feilmelding om Could not connect to a default or fallback server, please try again later.
Prøvde igjen idag etter jobben, men kom meg heller ikke inn i dag heller :cry: