• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet 1.13.1 >> Del 5

Baktus_79

Eier
Forumleder
1536008402531.png

Heisann alle spillere på Vestlandet!

Da begynner det endelig å skje ting også for vår del. Siden forrige oppdatering her på forumet har Minecraft 1.13.1 nå endelig sluppet. Jeg slapp ingen nyhetspost om dette da jeg fort så at de fleste plugins knakk da jeg startet opp 1.13.1 versjonen av serveren. Plugins har nå begynt å komme på løpende bånd, og jeg kan si at de aller fleste plugins er nå klare. Når jeg sier de aller fleste så mener jeg faktisk at alle nøkkel plugins er klare med unntak av en. Vi venter altså på en plugin for at vi kan sette en lanseringsdato for Vestlandet 1.13.

Jeg vil nå si at dette er fremskritt! Ventetiden har vært helt grusom for de fleste tror jeg, og spesielt meg selv. Jeg hater å vente og synes det er frustrerende at en Minecraft oppdatering skal gå så på skakke som det gjorde denne gangen. Jeg kan ikke tro at Mojang valgte å gjøre som de gjorde, men det er en helt annen story :D

Det vi nå venter på er faktisk Residence. Dette er pluginen vi skal benytte oss av for at dere spillere skal få kunne claime områder in-game. Vi har brukt GriefPrevention siden oppstart, og de fleste av dere kjenner igjen GriefPrevention fra de andre serverne jeg har drevet. Som nevnt tidligere blir GriefPrevention byttet ut med Residence, og dette valget ble gjort fordi vi ønsket å samkjøre et vanlig claim system med Towny. GriefPrevention har et vanskelig API å forholde seg til og dermed var det enklere å lage noe for Residence og Towny. Hva snakker du om, Baktus?? Jo, vi måtte faktisk få laget en plugin som holder kontroll på at Residence og Towny claims ikke overlappet hverandre. Ville vært veldig kjedelig om noen hadde claimet byen din med Residence slik at du ikke fikk tilgang på din egen by, men dette problemet er da løst.

I tiden fremover så vil det skje fremgang, og det vil nok vise seg kraftig på førstesiden. Vi lanserer ikke serveren før Residence er på plass, men i mellomtiden tror jeg vi nå kan sette sammen resten.

Jeg nevnte til staff tidligere i dag om det var lov å drømme om en lansering i løpet av uken, men ut ifra hva jeg har opplevd de siste ukene så tør jeg ikke håpe for sterkt. Det er fremdeles mange hinder vi kan møte på.

Sommeren 2018 vil nok alltid være den tiden jeg tenker på blandet med hat, men det skal bli godt å få dette ferdig!