• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet 1.13 >> Del 4

Baktus_79

Eier
Forumleder
1534616239484.png

Hei igjen alle spillere på Vestlandet :D

I denne posten kommer jeg nok til å skuffe en del av dere da jeg ved forrige Vestlandet 1.13 oppdatering lovet å komme med en lanseringsdato i løpet av uken. Jeg må jo si at jeg er overhodet ingen stor fan av å slippe en server som er halvveis og inneholder en god del bugs, og tro meg, vi fant nok av de på de siste oppdateringene av Spigot 1.13. Såpass med bugs at visse plugins rett og slett stoppet å fungere.

Samtidig som jeg rev av mine siste rest av hårstrå dukket det opp en nyhet på https://minecraft.net/nb-no/article/minecraft-snapshot-18w33a som forteller at Minecraft 1.13.1 vil slippes i løpet av neste uke. Minecraft 1.13.1 er jo noe vi har gått å ventet på uansett så da lanseringen av denne ble innen kort rekkevidde så ønsker vi å heller vente på dette. Spigot har gått ut med at ved lansering av 1.13.1 vil det gå kort tid før vi vil se en langt mer stabil server programvare. Hittil har alle blitt frarådet av å bruke denne til daglig bruk fordi den inneholder såpass med bugs at det er en risiko for at serveren vil knele eller miste dyrebar data.

Skuffelsen blir jo at jeg ikke vil komme med en lanseringsdato denne uken, og vil heller vente på at Spigot 1.13.1 skal slå rot.

Jeg tror jeg snakker for de fleste når jeg sier at vi heller vil ha noe som virker 90% enn 40%.
Vi er utrolig nærme og jeg har stor tro på at innen 3 uker har mye skjedd, og kanskje en lansering av Vestlandet 1.13.1.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Det hadde vært hyggelig Rusha :D Men det er ikke så enkelt. De fleste plugins knekker på 1.13.1, så nå venter vi bare på plugins så er vi klare :D

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
RushaV2 det som skjer nå er:
Spigot/paper oppdateres til 1.13.1
Plugins oppdateres til 1.13.1
Serveren oppdateres til 1.13.1
Vestlandetmc kan ikkje starte med nytt mål og alt før de andre to tingene er klare, og Baktus har ingen kontroll over når dei andre tingene er gjort.
Det er desverre ingenting annet å gjøre enn å vente...

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
de fleste plugins blir vel ferdig til fredag?
Uten at eg veit, då er det nok litt usikkert om koderene greier å skrive om alle Plugins som de har laget frem til fredag. En av de større grunnene, er at tags, navn/id o.l er byttet ut på mange blokker, kommandoer, tilgang o.l er forandret på... alt dette, og mere til må omskrives i plugins nå. Dette igjen kan være at koden i pluginene ka skje må nesten skrives på nytt. Det er en stor forandring i mc 1.13(1) om ein ser på ka som er forandret i det eg tidligere nevnte.
Men eg trur nok en god del av dei mi det plugins (heis, teleport, o.l) vil bli ferdig til fredag, mens større Plugins som towny, mcmmo og eco vil ta lengre tid, da det er 1000 vis av linjer med kode