• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet 1.14

Vil det si at en kan slette claim på 1.13 mappet _etter_ at vi har gått over til 1.14 ?

Vet ikke om jeg helt skjønte det der ? :p Alså en får med seg et område fra 1.13 over til 1.14 og ønsker jo og slette andre claim/områder for og få med claim blokkene :)

Baktus_79

Eier
Forumleder
Vil det si at en kan slette claim på 1.13 mappet _etter_ at vi har gått over til 1.14 ?

Vet ikke om jeg helt skjønte det der ? :p Alså en får med seg et område fra 1.13 over til 1.14 og ønsker jo og slette andre claim/områder for og få med claim blokkene :)
Selve claim dataene ligger på egen plugin. Det vil si at uansett hva slags kart vi bruker vil alle claims fremdeles ligge på samme koordinat. Antall claimblocks du da har og de du har brukt på å claime vil følge naturlig med over til 1.14 serveren og mappet.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Flere som tror de MÅ bruke flyttekassene. Nei, de må ikke brukes om du har egne shulker bokser. Om du ikke har behov for de så kan de bare leveres tilbake eller ødelegges i lava, puttes i søppelkassen /søppel eller bli ødelagt på en annen måte.

Så vidt jeg vet skal ikke 1.14 være så veldig stor forskjell fra 1.13 med unntak av store endringer på villagers og pillagers.
Ikke det jeg mente, siden monumentet er plassert og ikke naturlig generert er jeg usikker på om guardians vil bli spawnet der. Mulig og få bare plassert delen jeg har bygget til farmen over ett annet monument om det ikke går?

Baktus_79

Eier
Forumleder
Ikke det jeg mente, siden monumentet er plassert og ikke naturlig generert er jeg usikker på om guardians vil bli spawnet der. Mulig og få bare plassert delen jeg har bygget til farmen over ett annet monument om det ikke går?
Nå er det sånn at å tilpasse for 100 spillere blir alt for mye arbeid, så jeg ønsker å si nei til dette.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Heisann dere

Det kan virke som jeg har tatt veldig feil når det gjelder release av 1.14. Det har blitt gitt små hints her og der som kan tyde på at dette også kan ta lang tid, akkurat som på 1.13. Som dere alle husker så var release av 1.13 en stor fiasko, og det tok måneder før ting var spillbart. Nå ønsker jeg ikke å direkte sammenligne 1.13 release med 1.14 release da det ikke er like mange skumle endringer som var gjort med 1.13.

API endringer på 1.14 er langt mindre enn på 1.13, det er fakta!

Jeg har ingen tro på at dette vil ta like lang tid som på 1.13, men jeg tror vi ser for oss en del uker før det i det hele tatt blir en skikkelig release. Jeg vil hele tiden legge ut informasjon her om fremdriften sånn at alle vet hva som skjer og eventuelt når vi kan forvente Vestlandet 1.14. Jeg får stadig mange spørsmål om når Vestlandet 1.14 blir lansert, og svaret til det er som følger.....

Per nå har Spigot sluppet sin pre-release versjon 5, og i den utgaven er det mange bugs som må fikses. En pre-release er å kunne sammenligne med en alpha utgave av et program, altså en utgave man ikke kan stole på i form av data tap og mye annet merkelige ting som kan skje. Korrupte maps, items som forsvinner, laggy server er bare noe av det jeg kan nevne som er en relativt stor risiko for disse pre utgavene. Når det gjelder overgangen til Vestlandet 1.13 så var jeg for utålmodig og slapp den alt for tidlig. Jeg burde definitivt ventet mye lengre! Denne gangen tar jeg lærdom av det vi gjorde forrige gang og Vestlandet 1.14 vil ikke bli en realitet FØR Spigot/Paper har sluppet sin stabile utgave!

Slik jeg ser det nå tar det mye lengre tid enn først antatt! Følg med på denne tråden for mer informasjon i fremtiden.

På første siden vil dere også se en prosessbar som indikerer sånn ca hvor vi er i løypa totalt sett. Denne inneholder alt fra plugins som er klare, forberedelser til 1.14 og arbeid på 1.14!

1556401042722.png

Som en avsluttende kommentar til Vestlandet 1.14 i denne posten:
Ja, vi ønsker å være raskt på plass med 1.14, men ikke på bekostning av kvalitet!

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hei og hopp!

Det er noen få dager siden jeg oppdaterte dere med ny informasjon siden sist. Paper 1.14 er godt på vei og holder et jevnt tempo mot å bli ferdig. Jeg tror fortsatt det tar noe tid før dette blir stabilt nok til å kunne brukes på Vestlandet. Paper eller Spigot vil ikke slippe en stabil utgave før Minecraft 1.14.1 er lansert, noe som ikke blir så veldig lenge til.

Jeg ser flere og flere plugins bli klare for 1.14 så ting går den riktige veien.

Spigot/Paper gikk for ett par dager siden ut av sin pre-build til dev-build. Dette betyr at de nå har begynt å kode på det som vil bli den stabile utgaven. 1.14-pre-build har blitt jobbet med i månedsvis, og blir grunnsteinen for Spigot 1.14.x

Det er fremdeles ingen ETA (Estimated Time of Arrival) på når Paper 1.14.x blir stabil og heller ingen ETA på når Vestlandet 1.14.x blir en realitet.

Dere legger sikkert merke til at jeg blander Paper og Spigot om hverandre, og litt av årsaken til dette er fordi:
I begynnelsen så var det en server programvare for Minecraft som ble kalt Bukkit. Dette ble den mest populære server programvaren for Minecraft som tok i bruk plugins. Bukkit ble på et tidspunkt tatt ned, men det er en helt annen historie. Spigot teamet mente at Bukkit koden kunne vært redusert og optimalisert mye bedre, slik at serverne ville fungere smidigere. Spigot tok derfor Bukkit koden og gjorde den bedre. Paper teamet hadde den samme følelsen om Spigot, og derfor tok de Spigot koden og gjorde den bedre og langt mer optimalisert for Minecraft servere.

Vestlandet bruker Paper på sine servere, og er gjerne den mange sverger til. Spigot er den mest kjente per idag, og er den som blir brukt mest. Det er en del forskjeller mellom de begge, men i og med at Paper bygges på Spigot koden fungerer de fleste Bukkit/Spigot plugins også på Paper. Ved få tilfeller har jeg sett at plugins ikke vil fungere på Paper, men det er en sjeldenhet.

Av det jeg skriver her så betyr det at Paper må vente på at Spigot slipper sin stabile 1.14.x før Paper bygger sin stabile utgave.

Sist redigert:

Baktus_79

Eier
Forumleder
Minecraft 1.14 er like horribel som lanseringen av 1.13. Full av bugs og vanvittig ustabilt! Det er helt på trynet hva Mojang klarer å kaste ut av det kontoret sitt i Stockholm! De burde absolutt ha ventet mye lengre og brukt mye mer tid på det.

Men 1.14.1 er rett rundt hjørnet med mange bug fiks

1557093456350.png

Minecraft 1.14 er like horribel som lanseringen av 1.13. Full av bugs og vanvittig ustabilt! Det er helt på trynet hva Mojang klarer å kaste ut av det kontoret sitt i Stockholm! De burde absolutt ha ventet mye lengre og brukt mye mer tid på det.

Men 1.14.1 er rett rundt hjørnet med mange bug fiks

Vis vedlegget 361
da skal det egentlig komme ny oppgradering i begynnelsen eller slutten av denne uke etter det jeg har klart å regne i halvsøvne :p