• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet 1.15.1

Baktus_79

Eier
Forumleder
1576798831619.png

Da har jeg en spennende nyhet til dere alle, noe som berører Vestlandet i stor del! For alle spillere vennligst les https://www.vestlandetmc.no/forum/index.php?threads/vestlandet-1-15.678/

VESTLANDET 1.15.1 LANSERING - 03.01.20 KL18:00

Blir det forandringer i forhold til hva vi alle er vandt med på 1.13? Og da tenker jeg ikke på de endringene som kommer automatisk med 1.15, og ikke minst alle de nye tingene som kom med 1.14, men visse endringer vi på Vestlandet har gjort.

Det meste blir identisk slik det er på Vestlandet i dag
  • /marked - for å leie seg et markedlokale på markedsplassen eller få en oversikt over marked
  • Byer skal vi fortsette med som før
  • Jobber blir som det alltid har vært
  • Spawn forblir den samme
  • Auction House beholder vi
  • Dynmap
  • /minigames
  • m.m
Dette er blant de tingene som ikke blir endret på, og for de fleste funksjonene så er det sånn. Med Vestlandet 1.15 så vil phantoms komme tilbake da dette bør ha en plass hos oss. Aldri vært glad i å fjerne elementer som som burde være der.

Vi vil også senke hyppigheten på reset av Nether og the End. Reset av disse verdenene skal økes til hver 4 mnd. Dette betyr at spillere kan rekke å lage seg noen farms innen den tid uten å stresse med reset med det første. Intervalen blir dermed satt til 125 dager.

Og til sist, er Minecraft 1.15.1 stabilt? Jeg kan med sikkerhet si nei, det er ikke stabilt riktig enda. Om Minecraft 1.15.1 er mer stabilt enn Minecraft 1.14.4, helt klart! Så uten tvil vil vi oppleve bedre ytelse enn sin forgjenger 1.14.4. Jeg har hele tiden sagt at 1.15.x blir versjonen vi oppdaterer til uansett hvordan den måtte være. Jeg tror vi kan forvente at noen bugs vil dukke opp i starten, men jeg har stor tro på at dette vil ordne seg på sikt.

Vi alle gleder oss til å endelig kunne oppdatere til en nyere versjon enn 1.13.2!

Sist redigert:

Baktus_79

Eier
Forumleder
1577715340571.png

Jeg anser Vestlandet 1.15 som ferdig og vi er dermed klare for launch!
Når jeg sier at vi er ferdig med serveren så er det en liten sannhet med noen modifikasjoner, noe som betyr at serveren er klar til å spilles på, men det er visse elementer som ikke er på plass riktig enda.

Byer
Dette er en av tingene som ikke er klart ved oppstart. Dette skal kodes om på nytt. På den tiden jeg kodet opp by pluginen så hadde jeg lite kunnskap om Java koding. Dette har nå endret seg og den skal kodes opp i Java for bedre stabilitet. Når dette blir ferdig er jeg litt usikker på da det er ganske mye arbeid som ligger bak, men det blir jobbet med kontinuerlig fremover.

Vestopia
Vi skal ha opp Vestopia på sikt, men dette er ikke riktig klart enda.

PVP
Det er ikke lenger mulig å skru av og på PVP. Vi ønsker at dette skal fjernes helt, MEN vi kommer mest sannsynlig til å ha PVP på Vestopia. Da kan man velge hvilket miljø man ønsker å spille i.

Duels (1x1)
Denne vil ikke være funksjonell ved lansering på fredag. Vi venter fremdeles på en oppdatering av pluginen vi bruker.

Ellers så vil serveren forbli den samme som dere allerede er kjent med, så ingen store overraskelser hva gjelder selve serveren.

1577718421720.png

Takk for et bra mc år her inne. Ser vestlotto er på over en halv mil, og trekning skjer etter den blir tatt ned.. lol Eller er det planen og overføre den til 1.15 ? :D haha