• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Zombie Leather

Baktus_79

Eier
Forumleder
Heisann alle spillere på Vestlandet

Det er nå vanskeligere å finne dyr og mobs ute i det fri nå som spiller antallet har økt såpass utrolig mye, noe som igjen er veldig positivt :D Vi prøver derfor å finne de beste løsningene for våre spillere slik at spiller gleden blir på topp. @DrMagnusW har kommet med et forslag om å kunne smelte rotten flesh fra zombier til leather, noe jeg synes er en god ide. Dette er nå en realitet og om man smelter en rotten flesh i ovnen vil man få Zombie Leather tilbake :D Fungerer som helt vanlig leather.

Kos dere videre og ikke nøl med å komme med forbedringer og forslag. Ingenting er teit!

om det fortsatt er entities som er problemet så har eg et forslag, og det er og enkelt og greit fjerne den funksjonen at du kan bruke silk touch på spawnere og heller ha en normal spawning av mobs på serveren.
Det at det såvidt spawner mobs osv går jo ganske mye ut over både bonde og jeger i jobs, det og kunne plukke opp spawnere er kanskje litt for mye luksus etter min meningg =)

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
heilt enig... er ikkje vanskelig å lage "mini" mob farms rundt spawnere en finner ute i verden, og claime det område....

Merker dette godt i jungelen f.eks .... 4 dager i jungelen, systematisk gå igjennom ( bruke coords ) uten å møte noen form for dyr/mobs....

Det er nok ikkje en enkel oppgave, men en løsning for problemstillingen rundt dyr/mobs trengs.
Vandret rundt i villmarken et par timer idag uten å se et eneste dyr. Veit ikkje om det er bare eg som er uheldig eller hva, men eg har for eksempel ikkje sett noe skilpadder i villmarken.

I forhold til spawners, så er det vel for seint å fjerne silk touch funksjonen? Både i forhold til at det er så mange i omløp allerede og det at det hadde vært urettferdig for nye spillere.

Det er nok ikkje en enkel oppgave, men en løsning for problemstillingen rundt dyr/mobs trengs.
Vandret rundt i villmarken et par timer idag uten å se et eneste dyr. Veit ikkje om det er bare eg som er uheldig eller hva, men eg har for eksempel ikkje sett noe skilpadder i villmarken.

I forhold til spawners, så er det vel for seint å fjerne silk touch funksjonen? Både i forhold til at det er så mange i omløp allerede og det at det hadde vært urettferdig for nye spillere.
Det som er urettferdig for nye spillere er at det ikkje spawner mobs ute, og de spillerne som allerede spiller på serveren sanker inn spawnere som bare det, noe som minsker kjangsen for nye spillere og i det hele tatt finne en spawner, og da er det mest rettferdig om mobsa spawner likt for alle.
Vil mye heller ha høyere spawnrates på dyr osv som det ikkje finnes spawnere til, en og kunne bruke silk på spawnere som spawner mobs som så og si ikkje dropper noe som noen trenger større mengder av

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
Det som er urettferdig for nye spillere er at det ikkje spawner mobs ute, og de spillerne som allerede spiller på serveren sanker inn spawnere som bare det, noe som minsker kjangsen for nye spillere og i det hele tatt finne en spawner, og da er det mest rettferdig om mobsa spawner likt for alle.
Vil mye heller ha høyere spawnrates på dyr osv som det ikkje finnes spawnere til, en og kunne bruke silk på spawnere som spawner mobs som så og si ikkje dropper noe som noen trenger større mengder av
Ser egentlig ikkje problemet med å fjerne spawnere som er hentet... Ja... eg har selv spawnere som er hentet... betyr det noe å miste de?? tja .. men det er bedre at det blir en vanlig spawnrate igjen for alle, og ikkje kun mulig å sanke inn mobs for noen...

Er helt enig med både @slicksvo0r og @Sgt_Morrigahn.

Sånn som det er idag, er det totalt ubalansert. Om spawnrates hadde blitt fikset, hadde det både vært mye gøyere å spille og det hadde ikkje vært behov for plugins som zombie leather. Eg personlig liker godt survival biten av minecraft, men spawnrates ødelegger det med at verden er tom for dyr/mobs.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Da er det sånn at folk må slutte med mob farms om dette skal kunne gå. Man kan aldri være sikker på at folk ikke vil lage dette likevel, men er klart det vil begrense betraktelig.

PilseNils

Moderator
Forumleder
Å inndra alle spawnerene på serveren tror eg nok blir ganske upopulært, men en enkel måte å kompensere for spawnraten kan no være å legge ut mob eggs i admin shoppen for di mest brukte dyra (sau og ku). Men at disse blir så pass dyre at di ikkje kan spammes av alle spillerene og eventuelt at bare kuer, sauer og høner blir stacket for å unngå lag.

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
hva med å selge spawnere i butikken .. til en meget høy pris ... men at de ikkje kan plukkes opp igjen ( de knuses på samme måte som andre ) ...
Da "kan" en spare opp, og skaffe seg en om en virkelig vil ... eller en kan finne en ute i verden, lage claim rundt det, og lage seg en mobfarm der....

Da har en et valg!! ( pris: 500.000 ) ... :D

Problemet med stackmob er om de ikkje kan settes i config hvilke mobs det gjelder ( vet ikkje, har ikkje sjekket pluginen )