• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

UNDER BEHANDLING Claims i Nether 1.16.2

Flere på serveren har et ønske å få kunne claime i nether.
Nå som 1.16.2 har kommet til serveren, har nye farms, biomes, kule muligheter for base i nether og se folk bygge spennende byggverk uten at folk er redd deres bygg skal bli greifet etter mange timers arbeid.
Jeg forhørte meg i chatten og flere var positive til det, men noen også delvis uenig at ting skal bli claimet og haes ''Monopol'' på f.eks Nether fortress etc.
Jeg ser begge sider av saken.
Vis det hadde blitt tilgjengelig å claime kun 1 eller 2 plots hadde det mulig løst saken, men er kanskje ikke rett måte å gjøre det på.

Jeg personelig har et stort ønske om claims i nether.
Mvh Fl1nchy (y)

Enig, det burde være mulig. F.eks kun lov og claime et fortress og bastion så ikke alle blir claimet av en :)
Ser man at noen har claimet fler så delete claim og advarsel :)

Men og lage en regel om og enten ikke claime fortress og bastion i det hele tatt eller kun 1 av vær per spiller kunne vell gått? Er jo nok til at alle kan ha en av vær claimet vil jeg tro.
Si jeg vil lage en wither farm, leter etter fortress og finner et. Det er claimet av si bass, så leter videre og finner et til claimet av bass også, si ifra til straff som sletter claim og gir en advarsel?
En ide værtfall😄

Men og lage en regel om og enten ikke claime fortress og bastion i det hele tatt eller kun 1 av vær per spiller kunne vell gått? Er jo nok til at alle kan ha en av vær claimet vil jeg tro.
Si jeg vil lage en wither farm, leter etter fortress og finner et. Det er claimet av si bass, så leter videre og finner et til claimet av bass også, si ifra til straff som sletter claim og gir en advarsel?
En ide værtfall😄
Ja at man bare vet at man ikke skal claime mer 1 Fortress, og vis man ikke overholder den regelen så kan man miste claim og få advarsel

Baktus_79

Eier
Forumleder
Jada, ser den, men det skal følges opp også. Om jeg setter en slik regel så kan du være sikker på at det kommer mange forespørsler om dette. Jeg personlig er i mot alt som må utføres manuelt via regler fordi det krever oppmerksomhet når vi har for mye allerede. Jeg skal ikke slå direkte ned på forslaget her og nå for dette er et tema som skal være med på neste stab møtet. Om vi ikke finner en god måte å håndtere dette på vil nok dette bli avslått.

Ok, jeg forstår at alt manuelt kan skape mye ekstra trøbbel for Staff og vis det ikke finnes noen måte å håndtere det på så aksepterer jeg det.
Da har jeg vertfall prøvd. :)

En ide værtfall😄
huh, hva, hvem hvor?

En annen ide kan jo være og ha restriksjon på antall claim blocks man har tilgang til i nether? aner ikke om det lar seg gjøre..
F.eks at man har kun 500 eller 1000 claimblocks i nether verden? "1000Netherclaimblocks available":LOL: