• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Egen creative server

Baktus_79

Eier
Forumleder
1605114945157.png
Jeg vet ikke hvor lenge siden det var jeg hørte for første gang at Vestlandets kreativ verden på minigames serveren ikke lar spillere få utfolde seg så mye de gjerne skulle ønsket. Spillere på Vestlandet ønsker seg mer frihet til å lage akkurat det de ønsker uten å måtte bruke lang tid på byggverket. Nå snakker ikke jeg om at reglene skal forsvinne fra den kreative verdenen, for det vil vi vel ikke ha noe av? Alle reglene vi har på Vestlandet vil også fremdeles gjelde der, så for de av dere som hoppet av glede i håp om at jeg snakket om totalt frie tøyler så kom dere til feil konklusjon!

Vi har gjort noen endringer med vår kreativ verden de siste få dagene, og for å komme rett til poenget: Den kreative verdenen er nå trukket ut fra vår egen minigames server! Den har nå fått sin helt egen server. Det er den korte versjonen, og den forklarer egentlig ingenting om hvorfor vi i all verden flytter den kreative verden til en helt egen server.

En kreativ server
Vi har jo lenge tenkt at om vi skal ha en kreativ server/verden så må vi jo være up-to-date med nye versjoner slik at spillere på Vestlandet ikke går glipp av nye blokker eller items. En kreativ server som mangler blokker eller items blir liksom ikke like kreativ som den burde ha vært. Ved å trekke den kreative verdenen over til sin dedikerte server vil vi ikke lenger være bundet til minigames serverens restriktive tøyler hva gjelder oppdateringer. Å drive en minigames server er ikke bare bare, for de fleste minigames blir ikke oppdatert til nyere versjoner av Minecraft. Minigames er i dag på 1.15.2, men det reelle ønsket er å få den ned på enten 1.8 eller 1.12. Dette er selvsagt litt frem i tid fordi det vil kreve en god del arbeid med å nedgradere serveren til et slikt nivå. Men tilbake til den kreative serveren, den kjører nå på Minecraft 1.16.4.

En kreativ server med mer ytelse
Det er ingen tvil om at nå som den er på en egen server node så vil den få mer krefter til å gjøre mer. Helt adskilt fra minigames er vi heller ikke lenger redde for at stor pågang vil ødelegge for resten av minigames serveren. Jeg regner med at det er mange av dere som har ventet på det jeg skal si nå, og ja, WorldEdit er nå aktivert for alle spillere på Creative!