• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Microsoft endrer kontoer for Minecraft Java Edition

Baktus_79

Eier
Forumleder
1603575226469.png

Det er fremdeles ukjent når disse endringene vil skje men til tross så er det store endringer som vil berøre alle spillere på Vestlandet og resten av Minecraft miljøet. Microsoft planlegger å migrere alle Minecraft Java Edition kontoer over til deres eget kontosystem de benytter for XBox brukere. For de av dere som allerede har en Minecraft Bedrock Edition er allerede kjent med Microsoft sin kontohåndtering. Dette betyr feks at dersom du allerede har en Bedrock konto så vil du kunne benytte samme innlogging både på Minecraft Java Edition og Bedrock Edition.

Overflyttingen av din Java Edition konto kan du gjøre om ikke så alt for lenge, og når det er klart for deg så vil du få beskjed om dette allerede i launcheren. En eller annen gang første halvdel av 2021 vil alle Java Edition kontoer slutte å fungere. Det kan selvsagt lønne seg å være raskt ute slik at du sikrer deg den samme innloggingen du har i dag.

Med Minecraft 1.16.4 (som slippes i løpet av neste uke) vil det være mulig å blokkere folk via Microsoft kontoen om du har migrert. Da vil de også være ignorert in-game på Vestlandet.

Om du har en XBox konto fra før eller om du bare er nysgjerrig så vil kontohåndteringen foregå her https://www.xbox.com/nb-NO/

Spørsmål og svar fra Mojang sine nettsider

Hvorfor trenger jeg å overføre kontoen min til en Microsoft-konto (MSA)? Er det en fordel med å migrere?
Svar: Vi har bestemt oss for å gå vekk fra eldre kontoer for bedre å beskytte spillerne våre, øke den totale kontosikkerheten og innføre nye sikkerhetsfunksjoner. Fordi vi ikke kan gjøre dette med eldre kontoer, tok vi beslutningen om å bruke Microsoft-kontoer i stedet for å bygge nye fra bunnen av. Den største fordelen ved å migrere kontoen din er muligheten for å aktivere tofaktorautentisering. Vi vil rulle ut flere spillersikkerhetsfunksjoner over tid.

Hvem må overføre Mojang-kontoen sin til en Microsoft-konto?
Svar: Alle spillere som bruker en Mojang-konto eller en eldre Minecraft-konto for å spille Minecraft Java-utgave, må migrere til en Microsoft-konto for å kunne fortsette å spille Java-utgaven.

Hva er en Legacy Minecraft-konto, og hvordan vet jeg om jeg har en?
Svar: Du vet at du har en Legacy-konto hvis du logger på med et brukernavn i stedet for en e-postadresse. Det er viktig for deg å forstå forskjellen mellom den typen konto og Microsoft-kontoer hvis du vil fortsette å spille Minecraft Java.

Hva vil skje med den eldre kontoen min etter overføringen?
Svar: Når overføringen skjer, blir kontoen din pensjonert og gjort ubrukelig.

Hva om jeg ikke vil overføre Mojang-kontoen min til en Microsoft-konto?
Svar: For å fortsette å spille Minecraft: Java Edition, må du overføre kontoen din.

Hvilke endringer vil du gjøre i Java Edition? Blir Bedrock den eneste versjonen av Minecraft? Fases Java ut?
Svar: Det blir ingen endringer i Java Edition i tillegg til kontoflyttingen og de nye sikkerhetsfunksjonene. Java Edition vil fortsatt være tilgjengelig, støttet og oppdatert akkurat som før!

Hjelper det å ha en Microsoft-konto meg å spille med vennene mine på andre plattformer?
Svar: Java Edition lar deg fortsatt bare spille med andre spillere som har Java Edition.

Hva om jeg ikke lenger har tilgang til Mojang-kontoen min?
Svar: Vi anbefaler på det sterkeste at du følger prosessen for kontogjenoppretting for å få tilgang igjen. Dette lar deg migrere kontoen din og fortsette å spille Java Edition.

Hvordan overfører jeg Mojang-kontoen min til en Microsoft-konto?
Svar: Du vil bli informert på profilsiden din på Minecraft.net og i Launcher når du er kvalifisert for migrasjon. Når du har fått beskjed om at du er kvalifisert, følger du trinnene i instruksjonene:
  1. Klikk på kunngjøringen for å migrere
  2. Logg på hvis du har en eksisterende MSA eller registrer deg med en ny MSA hvis du ikke allerede har en
  3. Sett opp Xbox-profilen din
  4. Bekreft overføringen til MSA
  5. Spill spillet ved hjelp av MSA

Hva kopieres over i migrasjonen? Vil jeg miste noe?
Svar: All informasjon på Mojang-kontoen din overføres, inkludert navnet på Minecraft Java-spilleren.

Etter å ha migrert, vil jeg kunne spille Java og Bedrock på PC med samme konto?
Svar: Hvis du migrerer Mojang-kontoen din til en Microsoft-konto som har blitt brukt til å spille Bedrock (på hvilken som helst plattform), vil du kunne få tilgang til begge spillene med den kontoen!

Hva skjer hvis jeg allerede har en Microsoft-konto?
Svar: Hvis du allerede har en Microsoft-konto, vil du kunne overføre Mojang-kontoen din til den.

Kan jeg koble flere Mojang-kontoer til en Microsoft-konto, eller må jeg opprette en egen MSA for hver av mine Mojang-kontoer?
Svar: Spillere må migrere hver Mojang-konto til en egen Microsoft-konto, på samme måte som spillere bruker en distinkt e-postadresse for hver Mojang-konto i dag. Vi har bygget funksjoner for kontobytte i vår nye PC-lansering for å lindre noe av kompleksiteten ved å administrere flere kontoer og spilløkter.

Får jeg beholde brukernavnet mitt på Mojang-kontoen?
Svar: I noen tilfeller må du endre brukernavnet ditt når du migrerer til en Microsoft-konto. Dette avhenger av visse faktorer, for eksempel om noen allerede har det brukernavnet eller om det ikke oppfyller sikkerhetsprotokoller. Du vil imidlertid få beholde Minecraft Java-brukernavnet ditt i spillet.