• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Phantoms på Vestlandet

Baktus_79

Eier
Forumleder
Phantom.gif
1591028744303.png

Da vi var på Minecraft 1.13 så hadde vi til stadighet diskusjoner som omhandlet phantoms og om de burde fjernes eller ikke. Jeg var alltid skeptisk til dette da jeg personlig ikke liker å fjerne vesentlige funksjoner fra et spill som er laget for å være der. Det er liten tvil om at phantoms er kun til plage for alle spillerne på serveren, for de har ingen reell funksjon foruten å plage vettet av spillere som ikke har sovet.

Vi valgte den gangen å gjennomføre et stemmesystem der alle spillere kunne stemme på om de ville ha de fjernet eller om de skulle få lov til å bli, og overraskende nok ville de fleste ha bort phantoms helt fra Vestlandet. Vestlandet skal jo ikke være de som skal gjøre spillopplevelsen verre enn det trenger å være så vi valgte å høre på flertallet.

Da vi gikk over til Vestlandet 1.15 så skulle phantoms tilbake igjen. Ny server, nye muligheter! Men diskusjonene er igjen tilbake på Vestlandet! Spillere selv har tatt initiativet til å få folk til å stemme.

Denne gangen ønsker vi å sette ned foten og si at phantoms vil bli værende på Vestlandet! Det betyr ikke at vi ikke kan møtes litt på halvveien, men det er som jeg tidligere har sagt: Det å fjerne vesentlige funksjoner fra et spill er å fjerne dens sjel.

Ikke bare er de til pest og plage, men de er faktisk med på å øke vanskelighetsgraden. Fjerner vi disse igjen vil jo ting bli så mye enklere.

Jeg har allerede kodet inn et system som gjør at det aldri vil spawne flere enn 2 phantoms på samme sted. På denne måten vil vi fremdeles ha phantoms på Vestlandet, men det vil ikke dukke opp så mange av de. Så dersom dere er flere spillere på en plass så vil det fremdeles kun være 2 som spawner. Dette betyr ikke at andre phantoms som kommer fra et annet område ikke kan komme dit dere står, for det er fullt mulig. Den stopper kun spawning av flere i samme område.