• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Vedlikeholdsarbeid - Nedetid

Baktus_79

Eier
Forumleder
Noe kort varsel, men regner med at de fleste driver med skolearbeid eller andre ting så tidlig på morgenen, men fra og med klokken 8:00 til 12:00 dato 27. april vil det foregå vedlikeholdsarbeid på Vestlandet.

Vi skal flytte survival over til ny maskinvare med langt kraftigere prosessor kraft enn det vi benytter oss av i dag. Dette gjøres i et forsøk på å gjøre Vestlandet mindre laggete og kanskje med et lite håp om å kunne skru på mobs igjen.

Om dette ikke vil gi oss ønsket effekt vil vi gå tilbake til opprinnelig maskinvare søndag 03 mai med en nedetid fra 12:00 til 16:00.

Baktus_79

Eier
Forumleder
I de siste par dagene har vi kjørt survival delen av Vestlandet på en ny host enn den vi benyttet oss av tidligere da med en kraftigere maskin og en sterkere CPU. Dette gjorde vi for å teste om chunk problematikken og all den laggen vi har hatt ville bedre seg med mer power på den simple CPU tråden serveren benytter seg av.

Dette har gått over all forventning og nå ønsker jeg å flytte resten av Vestlandet over til vår norske server.

Hva gjenstår:
■ SQL databasen
■ Minigames serveren
■ Test serveren

Å overføre en SQL database er en vanvittig tidkrevende sak. Det er ikke selve overføringen som tar lang tid her, men det er faktisk å importere den inn i et nytt system. Jeg setter likevel av 4 timer til denne delen også i håp om at det vil være nok.

FORVENTET NEDETID 29.04 KL 8:00 TIL 12:00!

I de siste par dagene har vi kjørt survival delen av Vestlandet på en ny host enn den vi benyttet oss av tidligere da med en kraftigere maskin og en sterkere CPU. Dette gjorde vi for å teste om chunk problematikken og all den laggen vi har hatt ville bedre seg med mer power på den simple CPU tråden serveren benytter seg av.

Dette har gått over all forventning og nå ønsker jeg å flytte resten av Vestlandet over til vår norske server.

Hva gjenstår:
■ SQL databasen
■ Minigames serveren
■ Test serveren

Å overføre en SQL database er en vanvittig tidkrevende sak. Det er ikke selve overføringen som tar lang tid her, men det er faktisk å importere den inn i et nytt system. Jeg setter likevel av 4 timer til denne delen også i håp om at det vil være nok.

FORVENTET NEDETID 29.04 KL 8:00 TIL 12:00!
Da er det bare og håpe at dere klarer det på den tiden slik at vi kan begynne og spille igjen.
Jeg ber minecraftgudene hjelpe deg gjennom dette, Amen.

Baktus_79

Eier
Forumleder
VEDLIKEHOLD - DEL 3
Da er vi inne i den siste vedlikeholdsrunden for denne gangen. I morgen tidlig skal jeg inn med mer utstyr for å sikre en stabil drift av Vestlandet.

FORVENTET NEDETID 30.04 KL 9:00 TIL 12:00