• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet Update

Baktus_79

Eier
Forumleder
1581243996170.png

Heisann alle spillere på Vestlandet!
Da var det endelig tid for en liten oppdatering hva gjelder serveren og dens fremtid. Vi har jo en god del planer for serveren, men som alle ting så tar ting tid. Ikke minst så må vi også ta høyde for 1.15.2 sin ustabilitet.

1.15.2 STATUS
Mojang har igjen forlatt skuta for nåværende versjon, og arbeidet med 1.16 er påbegynt. Den første snapshoten har allerede dukket opp og klar for spillere å teste. Skal ikke legge skjul på at jeg selv blir relativt frustrert over at de ikke lengre tar ansvar over de versjonene de slipper, men her velger jeg å gi en stor feit skyld til Microsoft. Men nok om det! La meg oppsummere litt hva gjelder status Vestlandet 1.15

1.15.2 er den siste versjonen med 1.15, men den er langt ifra stabil. Det vil si, den er mye bedre enn 1.14.4, men til tross av det så er det fortsatt mye igjen før vi kan kalle det stabilt. Vi har gjort en del ofringer som dere sikkert har lagt merke til da det største problemet med Minecraft for tiden er chunks og entities.

• Hostile mobs er skrudd av, og vil mest sannsynligvis ikke komme tilbake med mindre 1.16 blir bedre
  • Mange tweaks er gjort for å bedre stabiliteten på serveren som dessverre går utover en del mekanismer

Dette skjer videre
Det betyr ikke at vi ligger på latsiden av den grunn for å vente på bedre tider. Jeg må si jeg synes dere spillere er relativt tålmodige, biter tenna sammen og står i den laggen som allerede finnes på Vestlandet. Ja, for til tross for alle endringene vi har gjort så er det fremdeles en del lagg når det er mange på serveren. Det merkes også spesielt godt hvis en av dere har en stor farm som jobber tungt.

Det som er i fokus for tiden nå er å få ferdig by pluginen. Det er mye arbeid å fullføre den så vær tålmodige, den kommer. Mye er allerede gjort og mye står igjen. By pluginen vil bli lagt ut på serveren så snart den er klar for å brukes basic. Jeg har store planer for den så det er bare å glede seg!

Det vil også fremover komme flere konkurranser, så vær på vakt etter en annonsering vedrørende dette.

Kos dere masse videre alle så sees vi rundt på serveren!
Vil også gjerne få takke for all støtten dere har gitt oss nå som serveren er såpass ustabil som den er. Kunne ikke fått en bedre spillebase enn dere!