• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Justeringer og fiks av bugs

Baktus_79

Eier
Forumleder
Nå er det gjort en del endringer de siste 30 dagene at jeg nå sender et infoskriv til alle spillere på Vestlandet. Mange av disse endringene har dere nok allerede lagt merke til allerede men her skal jeg ihvertfall prøve å få med det som er gjort. Lover å bli flinkere til å skrive slike ting FØR det tar for lang tid neste gang.

• Byggerjobben - Denne har blitt fikset slik at man nå kan tjene penger på slabs, stairs, concrete, diorite, granite og andesite.
  • Tømrerjobben - Her har vi lagt til Crimson og warped stem.
  • Gullkassa - Fjernet silk touch på Krushakka.
  • VestQuiz - Spørsmålene er nå fikset.
  • Claimsystem - Det er ikke lenger begrensning på antall claimblocks.
  • mcMMO PartyChat - Chatten lager nå en liten lyd ved mottagelse og sending av meldinger.
  • Villagers - Økt maksgrensen til 20 per 3x3 chunks.*
  • /avstand er fikset.
  • /bfc er fikset.
  • CombatLog er lagt inn, som betyr at dersom du er i combat mode med en annen spiller så kan du ikke logge ut av serveren. Da dør du!
  • Maksgrensen for antall xp i flasker er økt til 50'000.

I tillegg til dette er det opprettet et markedsteam på Vestlandet bestående av 10 brukere kombinert med faste spillere og stabmedlemmer. Teamets oppgave blir å vurdere minsteprisene på Vestlandet og eventuelt fastsette nye priser.

Teamet består av:
  • Baktus_79
  • Bass_Gamer
  • ItzKristofferP
  • julie528
  • Lanuras
  • Ivy
  • Maiken
  • Nils_Helge
  • Nebby_
  • Rubiksmann
Ved forslag om spesifikke endringer med nåværende priser, kommenter gjerne under.

Det utvikles også to systemer som jeg håper vi kan bli ferdige med i løpet av mars. Her ønsker vi å ha et system som premierer de som booster vår Discord server, men da vil vi ha premie som blir gitt på Minecraft serveren. Her vil det bli fornyet premie per 7 dager eller per 30 dager, men det er enda ikke bestemt. Nå er det slik at en boost er fastlåst til en server i 7 dager, så det kan godt tenkes at det fornyes samtidig med dette.

Fra og til skjer det feil på systemer enten det er vår server, hos Mojang eller feks Discord. Her skal det utvikles en nettside med status for alle serverne vi er tilknyttet og som har direkte tilknytning til dere som spillere. På denne måten vil det bli enklere for dere å sjekke hva som skjer og hvor feilen er oppstått.

* Det er mange av dere som ikke helt forstår dette med 3x3 chunks, men dette skal jeg forklare her.

1615859688306.png

Her ser du hvor grensen går, og innenfor den store firkanten kan du altså ha maks 20 villagers. Steve på bildet representerer spilleren, og da kan du altså se at det er en chunk til hver side fra der du står. En chunk er 16x16 blokker. Om du trykker på F3+G, altså F3 først og mens du holder F3 nede trykker du på G. Da vil du få opp grensene til alle chunks på serveren.

xp flasker 1k flasker å opover

var en lang periode vi klarte å holde dem til 200pr men nå er det runt 100 til 120kr pr flaske med 1k dette synnes jeg er lite får dem