• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Overgangen til 1.13

Baktus_79

Eier
Forumleder
minecraft113.png

Nå som vi har stengt avstemmingen etter så lang tid har vi endelig fått svar på hva som vil skje med serveren den dagen vi tar steget mot Minecraft 1.13 - Update Aquatic. Alle spillere har fått muligheten til å stemme for det de selv ønsket av hva utfallet av oppdateringen skulle være, og med en avstemming som endte med 37 stemmer mot full reset er det ingen tvil om hva som skal skje.
  • 37 stemmer gikk mot full reset
  • 26 stemmer gikk mot å beholde alt
  • 1 stemmer gikk mot reset av stats, penger og rank, men beholde resten
Dette har vært en helt rettferdig avstemming.
For å da gjøre dette i klartekst så blir det full reset ved overgangen til Minecraft 1.13. Det betyr at alle starter med blanke ark uten rank, penger, stats, spillertid, inventory, claims og stuff/bygninger. Mulig jeg har glemt noe men dere skjønner hva jeg mener :D
Eneste unntaket blir selvfølgelig donor rankene. Alle som har donert og fått en donor rank vil selvsagt fortsette med denne.

Når det er sagt kan jeg også røpe at i mellom tiden har vi lagt ned en plan på hvordan vi skal sette opp Minecraft 1.13. Vi føler det er mange ting som burde vært annerledes på Vestlandet slik den er i dag. Og jeg kan røpe følgende endringer:
  • Bystatus skal ikke lenger oppnås ved kriterier. En langt mer automatikk og et mer tilrettelagt system for byer vil bli en realitet.
    • Byeier med egen penge konto for byen
    • Byeier selv kan bestemme skatt fra innbyggerne
    • Byer må betale skatt for å opprettholde bystatus
    • Salg av byplotter blir enklere
  • Økonomien skal endres. Et langt mer rettferdig system skal på plass.
  • Ny spawn skal inn
  • Admin shop vil få en restrukturering.
  • Spennende valgfrie oppdrag med gode premier vil bli lagt til.
  • Det skal bli lov til å claime i Nether. Over taket i Nether vil bli off limits.
Bed Wars, SkyBlock, The Lab, Creative og MobArena vil forbli urørt. Om noen av dere har andre forslag til andre ting i stedet for en eller to av de vi allerede har så ikke nøl med å si ifra!

Dette er noe av det jeg kan røpe for Minecraft 1.13.
Mer informasjon om alt dette når vi vet mer. Foreløpig kan de se ut til at det fremdeles er mye som skal jobbes med på Minecraft 1.13, og jeg regner med at det ikke skjer noe før slutten av juni, om det ikke ender med utsettelse.

Er det noen som ikke har fått med seg hva endringene i 1.13 innebærer så gå inn på denne linken: https://minecraft.gamepedia.com/1.13
1.13 er en massiv endring for Minecraft. Massiv, men vanvittig spennende!

Om det er noen spørsmål rundt dette så er det bare å sende en privat melding på forumet eller Discord, eller kommentere under.
Vi alle gleder oss til oppdateringen!

Mc 1.13 er planlagt sluppet 18 juli.
Om de greier det gjenstår å se ... de har vært veldig aktive med å jobbe med de bugs som er rapportert .. men om de er i mål ... tipper det går iaf 1 mnd til.. men håper eg tar feil 😀😎

Baktus_79

Eier
Forumleder
Det er vanskelig å si. Alt avhenger av når server software blir tilgjengelig på 1.13 og om plugins er up-to-date med 1.13. Jeg estimerer, av erfaring, ca 3 uker etter at Minecraft 1.13 er lansert.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Ja, om jeg ikke har vært klar nok der så stemmer det Sgt_Morrigahn. Serveren vil kjøre som normalt inntil Vestlandet 1.13 er helt klar for spillerne. Den vil bli oppsatt parallelt med Vestlandet 1.12.2 kjørende.